Han eller Hun Palett?

Han, ingen tvil.
Hvis du ser på ryggfinna, fortsetter den øverste stripen helt ut i enden av finnen, i stedet for å ende i en bue.
takk, var litt itvil fordi hadde et par men så dævva den ene.. og da visste jeg ikke helt hvis du skjønner
syntest det lingner på en hun jeg. hvor lenge har du hatt de. ALDER
Steffen_93

Tja har hatt dem i 1 måned ca.. :P kjøpte dem syke tror jeg.. kjøpte de i en tragisk dårlig dyrebutikk og alle fisk jeg har kjøpt derfra har dævva unntatt denne ene paletten
Men kan være at eg har feil. hvis det er en prikk på ryggfinnen er det hun
det er etter personlig oppfatning etter at hannen min har blit grå'are og hunnen har bare blit lysere.
Godt tips ikke kjøp fra den butikken xD
Steffen_93

Når ryggfinna ser ut som den på bildet, har alder ingen betydning lenger. En hun vil aldri få en slik ryggfinne. Hvis det er halefinna du er litt i tvil om, vil jeg si det er halen til en ungfisk, ja, og den kan være et tvilstilfelle, selv om også den nå er i ferd med å utvikle seg til en typisk mannehale (mannebena får en spiss hale, damene ikke). Men ryggfinna levner ingen tvil. Dessuten er ofte også hunner litt gulere i fargen (men det kommer an på alder og om det er noen kjønnsmodne menn i nærheten), samt at den røde flekken på magen gjerne er enda mer fargerik (også denne er variabel med alder og tilgangen til menn). Kroppsformen er også en typisk manneform. Mannfolka er mer langstrakte i kroppen enn damene.
Dette er 100% sikkert en han.
Steffen_93
Men kan være at eg har feil. hvis det er en prikk på ryggfinnen er det hun

Både menn og damer kan få prikker på ryggfinnen. Eller rettere sagt. Damer får det garantert, mens menna kan få det. Det siste kullet mitt med paletter (som alle ble menn), hadde alle prikker på ryggfinnen. De var skikkelig lekre
For min hun lingner på den på bilde. Eg vet at det er en hun ja. eller så hadde hun ikke fått yngel xD
Hvis du titter på dette bildet i fiskebasen, ser du hunnen til venstre. Der ender mønsteret på ryggfinnen i en bue. Hannen til høyre, har farge i en stripe, helt ut i enden av ryggfinnen. Når du ser en slik ryggfinne på en palett, er den ikke til å ta feil av.

Steffen: jeg antar at du har en av hvert kjønn, ettersom du har fått barn på dem, ja. Men jeg kan ikke uttale meg om fisken din, uten å ha sett den. Her er en av damene mine:
[External Image]

Og da burde du kunne se forskjellen mellom den, og den som det nå er forespørsel om. Det er ikke en eneste ting i den avbildede fisken som taler for at det kan være dame. Det eneste som kan ligne litt, er at halen ikke er fullt utviklet ennå.
då sier vi det er en han da.
Men det var bare fordet at eg trodde hannene ble grå. Hehe JAJA
yep.
it's a male! ^^

fin var han òg!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom B
Reklame for plussmedlemskap