Levendeføder

Fikk deisse av ett vennepar som ikke var helt sikker på hva slags navn disse fiskene har, jeg har prøvd og lete i forumet og funnet at det nermeste jeg kommer er metall eller biskop, Tannkarpe. Har prøvd og ta bilde av fiskene, men det er ikke enkelt.
var vanskelig å se ja gitt :p lignet nesten på hunnguppy på bildet, men det er sikkert ikke det )

Av de to du nevnte så synes jeg de lignet mest på metalltannkarpe vertfall

glasstannkarpe da? (de såg så gjennomsiktige ut dine) :p

Der var den
de bildene jeg har sett på nu, så det er nok Goldbelly,
JEg bøyer meg i støvet, utrulig hvor snart mann får svar på ting man lurer påi dette fora
Fiskene du har er girardinus falcatus, ja.

Dette er fisk som etter min erfaring er veldig fine å ha i selskapsakvarie. De liker å holde til i de åpne vannmassene, så de synes godt, og er overhodet ikke aggressive.

I tillegg yngler de temmelig ofte, og yngelen er stor når den blir født, så de er lette å fange opp, og har også større sjanse for å overleve i samme kar som annen fisk. Yngelen har for øvrig skinnende lyseblå øyne, veldig pene

Når fisken trives godt har den også en gyden, nesten gullfarget kroppsfarge.

Lykke til med en levendeføder som, til tross for at den ikke er den mest fargerike, er en av mine favoritter!

Takk for det
joda, det er en koselig fisk,,,.. om man kan si det på den måten

De er svært aktive og beveger seg over hele karet. blir litt morro når de begynner og yngle.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap