- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Apistogramma panduro?
Apistogramma panduro?
Postet 24.06.08 kl 23:05
Det hadde hjulpet med et litt bedre bilde..
Men jeg tror kanskje at det ikke er Panduro du har. Jeg skal se litt mere igjennom det jeg har av bilder men ut ifra hva jeg klarer å tyde på ditt bilde så er noe med markeringene som jeg ikke helt får til å stemme med Panduro.
Men som sagt så tror jeg..
Skal se om jeg kan komme med et forslag. Og prøv gjerne å få tatt et bedre bilde..
Mvh Asle
Men jeg tror kanskje at det ikke er Panduro du har. Jeg skal se litt mere igjennom det jeg har av bilder men ut ifra hva jeg klarer å tyde på ditt bilde så er noe med markeringene som jeg ikke helt får til å stemme med Panduro.
Men som sagt så tror jeg..
Skal se om jeg kan komme med et forslag. Og prøv gjerne å få tatt et bedre bilde..
Mvh Asle
Postet 24.06.08 kl 23:15
Postet 24.06.08 kl 23:25
Postet 25.06.08 kl 15:41
Postet 25.06.08 kl 15:56
Ser da ut som en panduro.
Hvis det "prikken" på siden sammenlignet med bildene på Fiskebasen som gjør deg i tvil om det er en panduro, så finner du flere bilder her av en som er veldig lik din.
Hvis det "prikken" på siden sammenlignet med bildene på Fiskebasen som gjør deg i tvil om det er en panduro, så finner du flere bilder her av en som er veldig lik din.
Postet 25.06.08 kl 16:18
Jeg klarer ikke se av bildene hva du har kjøpt, fargene er for dårlige og bildene for mørke dessverre. Men viser alle samme ene fisken, eller har du knipset de 3 ulike fiskene du kjøpte...? Da har du nok ingen A. panduro hunn iallefall, hvis det siste er tilfellet.
De to siste bildene dine var noe lysere, og de viser muligens en Panduro-hann, men den mørke flekken han har midt på kroppssiden var merkelig. Det har jeg aldri sett hos en A. panduro hann, men det kan kanskje komme av at din er helt nyinnkjøpt og ganske stresset eller redd enda.
Hunnen er veldig lett å kjenne igjen hos A. panduro. Se bilder vedlagt av meg og sammenlign med dine egne fisker.
Hannen har en annen farge, han er lysblå. Begge kjønn har en knallrød halvmåne ytterst på halefinnekanten.
Du sier du kjøpte tre stykker. Kjøpte du da to hunner og en hann? Eller tre hanner (hvis bildene dine er av ulike fisker) ?
Men har du forsøkt å kjøpe to hunner og en hann, så er det kanskje ikke så bra.
Jeg ville ikke kjøpt to hunner med denne arten Apistogramma. De dreper sannsynligvis den hunnen som blir til overs, når to av dem danner et par.
Hvor stort er akvariet du har puttet dem i?
Merk den røde halvmånen ytterst på halefinnen hos begge kjønn:
Hunn:
Hann:
De to siste bildene dine var noe lysere, og de viser muligens en Panduro-hann, men den mørke flekken han har midt på kroppssiden var merkelig. Det har jeg aldri sett hos en A. panduro hann, men det kan kanskje komme av at din er helt nyinnkjøpt og ganske stresset eller redd enda.
Hunnen er veldig lett å kjenne igjen hos A. panduro. Se bilder vedlagt av meg og sammenlign med dine egne fisker.
Hannen har en annen farge, han er lysblå. Begge kjønn har en knallrød halvmåne ytterst på halefinnekanten.
Du sier du kjøpte tre stykker. Kjøpte du da to hunner og en hann? Eller tre hanner (hvis bildene dine er av ulike fisker) ?
Men har du forsøkt å kjøpe to hunner og en hann, så er det kanskje ikke så bra.
Jeg ville ikke kjøpt to hunner med denne arten Apistogramma. De dreper sannsynligvis den hunnen som blir til overs, når to av dem danner et par.
Hvor stort er akvariet du har puttet dem i?
Merk den røde halvmånen ytterst på halefinnen hos begge kjønn:
Hunn:
Hann:
Postet 25.06.08 kl 16:18
Endret: 25.06.08 kl 16:25
Postet 25.06.08 kl 16:31
Postet 25.06.08 kl 16:32
Endret: 25.06.08 kl 16:32
mona oOops, dette blir det bråk av.... Du burde faktisk ta ut den ene hannen, dette kan ende med brutalt mord. De vil drepe den som blir til overs, med mindre du har et voldsomt tett beplantet og STORT akvarium du har dem i. Hunnen er like brutal som hannen, dersom to av dem danner par og har egg å passe.
Hmmmmmmm. De ser så stille og rolige ut, spiser og koser seg.
Stille før stormen...?
Jeg får følge med på dem
Postet 25.06.08 kl 19:35
Postet 25.06.08 kl 21:59