Fisk som skriker.

jeg mener at jeg leste for stund siden om en fisk som "hyler" når den blir skremt men husker ikke navnet på den. Er det noen som har hørt om denne og evntuellt vet navnet på den?
vett at det er noe som heter knurre malle som vist nokk skal lage knurre lyder når den blir stresset. Kan det være denne du mener?
Mange Corydoras hyler når dem er stressa. Det gjorde mine når jeg prøvde å fange de med hov.
Kristin&fiskene
Mange Corydoras hyler når dem er stressa. Det gjorde mine når jeg prøvde å fange de med hov.

Kødder du?
Hyler Corydorasen? :P
Har aldri hørt mine gjort det.

Er du sikker på at det var dem du hørte?
De må da ha vært utrolig stressa?
Plussmedlem
Jeg ville kanskje ikke brukt ordet "hyle", men jeg har også hørt noen (få) av mine corydoras gi fra seg en "pipe-lyd" da jeg har fanget de i hoven og løftet disse over vann.
Antar at det har noe med luft som kommer i "retur" ut av fisken. Corydoras er som kjent en av de fiskene som kan hente luft fra overflaten.
Loomis
Jeg ville kanskje ikke brukt ordet "hyle", men jeg har også hørt noen (få) av mine corydoras gi fra seg en "pipe-lyd" da jeg har fanget de i hoven og løftet disse over vann. Antar at det har noe med luft som kommer i "retur" ut av fisken. Corydoras er som kjent en av de fiskene som kan hente luft fra overflaten.

Hvem corydoras type er det du har da?
De fleste coryer gjør det, har ikke med stemmebånd å gjøre men med lyd som kommer pga. kanalene som kan ta inn luft sikkert som nevnes

Lurer på om noen fisker lager klikkelyd også, botia kanskje? Husker ikke helt.
Knurre gurami lager lyd..
biXen
Lurer på om noen fisker lager klikkelyd også, botia kanskje? Husker ikke helt.

Stemmer det biXen. Botia lager klikkelyder som er godt hørbare gjennom glasset på karet.
Ja botiaens klikkelyd har også jeg hørt.
Stort sett når de spiser.
Både prakt og Dvergbotiaene mine har laget slik lyd.
Sjokolademallen er kjent for at den bjeffer når den kommer over vann.
når sølvhaien min kommer opp og spiser, kommer det en klikke lyd hver gang den åpner munnen
Kasper Bedsted
Sjokolademallen er kjent for at den bjeffer når den kommer over vann.

Det gjorde min første gang jeg tok den opp av vannet, og fyttikatta som jeg skvatt:-/ jeg mistet håven oppi akvariet med fisken oppi og turte ikke ta den ut igjen så samboeren min måtte gjøre det:P
Etter det har jeg ikke tatt sjokolademallene opp av vannet..
Colisa laila (dverg gurami) den lager et "skrik/pipe"lyd. Det er hannen som gjør dette, da han forsvarer tetitoriet sitt og/eller boble redet han har laget.
usker kona sa det til meg for lenge siden, jeg var litt skeptisk, men til slutt hørte jeg det selv.
Da ble det fart på meg, dette måtte jeg undersøke, fant opplysningene et sted på nettet, at det stemmer det, så det var ikke jeg/vi som holdt på å bli gale.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap