Vet noen hvordan malle dette er?

Jeg kjøpte meg en Ancistrus fikk jeg beskjed om.

Jeg har lest og sett igjennom fiskebasen og bladd igjennom flere L-malle sider men har ikke hatt hell.
Desverre har jeg ikke kamera for hånden akkurat nå men skal prøve og beskrive så godt jeg kan.

Den er fortsatt juvenile da. Men kanskje noen har hørt/sett en slik.
-Mørk brun hovedfarge med lysebrune/beige ganske jevne prikker.
-På halefinnen er den lys lys brun/hvit øverst og nederst.
-Halefinnen har ikke prikker men litt brede striper som har samme farge som prikkene.
-Øverst på ryggfinnen er den også lys lys brun/hvit.
-Den har ikke antydniger til den berømte "barten" til Ancistrus.
-"Sugekopp" til munn.

Noen som har en idè på hvordan malle dette kan være?
Skal prøve og få tatt et bilde når jeg får lånt et kamera.

mvh Tom
Plussmedlem
Synes det høres ut som yngel av ancistrus
gibbiceps eller en pleco kanskje? de er blant de mest vanlige i handelen, så bare en strøtanke

edit: ja ungfisken har jo ikke barten, den må vel nærme seg 6-7 cm før de kommer...
Inaktiv bruker

se gjennom bildene
Loomis
Synes det høres ut som yngel av ancistrus ;)

Det kan det jo alltids være. :P Men det er ikke yngel da, den er ca 4-5cm.

Sanne
gibbiceps eller en pleco kanskje? de er blant de mest vanlige i handelen, så bare en strøtanke :) edit: ja ungfisken har jo ikke barten, den må vel nærme seg 6-7 cm før de kommer...

Gibbiceps tror jeg ikke det er. Det har jeg fra før så det tror jeg hadde sett. Men pleco er jo en idè. En kompis av meg har pleco som er litt større enn min, men de ligner ikke. Kan jo være en sp. selvfølgelig..

vegar haugerud
[URLBLOCK1] se gjennom bildene;)

Det har jeg selvfølgelig gjort. hehe! Men godt forslag.. Jeg har letet de fleste stedene jeg kan tenke meg inkl de mest populære mallesidene på nett. (Husker ikke navnet på noen nå desverre.)
NorthHawk
Jeg kjøpte meg en Ancistrus fikk jeg beskjed om. ;) Jeg har lest og sett igjennom fiskebasen og bladd igjennom flere L-malle sider men har ikke hatt hell. Desverre har jeg ikke kamera for hånden akkurat nå men skal prøve og beskrive så godt jeg kan. Den er fortsatt juvenile da. Men kanskje noen har hørt/sett en slik. -Mørk brun hovedfarge med lysebrune/beige ganske jevne prikker. -På halefinnen er den lys lys brun/hvit øverst og nederst. -Halefinnen har ikke prikker men litt brede striper som har samme farge som prikkene. -Øverst på ryggfinnen er den også lys lys brun/hvit. -Den har ikke antydniger til den berømte "barten" til Ancistrus. -"Sugekopp" til munn. Noen som har en idè på hvordan malle dette kan være? Skal prøve og få tatt et bilde når jeg får lånt et kamera. mvh Tom

Ancistrus får ikke bart før de blir større. Og hunnene får vanligvis ikke barter Du får vente å se. De er jo mulighet for at det er en ancistrus.
ancistrus sp har utrolig mye variasjon i farger og tegninger, så jeg vil tro at det beste blir vel enten å tråle basen, eller legge ut et bilde når du har annledning til det
Shlush
Ancistrus får ikke bart før de blir større. Og hunnene får vanligvis ikke barter ;) Du får vente å se. De er jo mulighet for at det er en ancistrus.

Jeg kjøpte egentlig 2 ancistrus skjønner du, og den andre er omtrendt like stor som den jeg spør om, og den har helt klart og tydelig barter. Det er derfor jeg lurer. Men som du sier, hunnene får jo ikke barter så det kan jo hende jeg fikk meg en av hvert kjønn.

Sanne
ancistrus sp har utrolig mye variasjon i farger og tegninger, så jeg vil tro at det beste blir vel enten å tråle basen, eller legge ut et bilde når du har annledning til det :)

Du har et godt poeng der. Jeg skal ikke avvise noen av forslagene før fisken er større og jeg får lagt ut et bilde. Får nok lånt meg et kamera i morgen eller dagen derpå, da skal jeg se om ikke den vil posere for meg. Tråle basen har jeg foresten gjort som nevnt tidligere. ;P

Takk til alle som svarte så fort.
sikkert litt forskjell i hvor fort de utvikler seg også. Noen får barter tiligere enn andre, mens noen ikke får barter før de blir ganske store.

Maskuline hunn-ancistrus kan få barter de også. Men hunnene bruker vanligvis ikke å få barter

Jeg har 2 ancistrus selv her hjemme. Min har så vidt begynnt å få barter og den er vell snart 10 cm. Å en hunn (altså uten barter) på 8cm. Men i utgangspunktet er ikke mine to ancistrus like i fargen. Den ene har noen lysere partier mens hunnen er veldig mørt med prikker. Skulle nesten ikke tr de var samme fisk når det er så stor forskjell i grunnfargen. :p

Du får legge ut bilde
Inaktiv bruker
husk at noen ancistrus hanner får reduserte barter når det er en dominerende hann i karet fra før, det er godt bemerket her hjemme tenk å erfaring fra eldre akvarister
vegar haugerud
husk at noen ancistrus hanner får reduserte barter når det er en dominerende hann i karet fra før, det er godt bemerket her hjemme tenk;) å erfaring fra eldre akvarister;)

Ok. Det viste jeg ikke, takk for opplysningen. Jeg tenkte meg at det muligens kunne bli litt krangling mellom de to i en 128L. Helt sikkert ikke noe problem siden de er så små enda, men siden det er veldig få gjemmesteder i det karet enda så flyttet jeg den med tydelige barter til 325Litern..
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2015
Reklame for plussmedlemskap