- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Er dette blue mbuna? og hva aulonocara er dette?
Er dette blue mbuna? og hva aulonocara er dette?
Postet 18.10.08 kl 19:48
Ingen som vet?
Har sett på bilder i basen, men er ikke så lett..
Postet 19.10.08 kl 09:36
Postet 21.10.08 kl 20:28
Postet 21.10.08 kl 20:35
Lurer på om den blå er en saulosi hanne. Litt vanskelig å si etter det ene bildet. Det finnes en del blå stripete mbunaer, og de er ganske like mange av dem. Bildene i basen er ofte tatt av fisk i leksdrakt, og de fargene som da fremvises er som regel mye skarpere og flottere enn det de viser ellers.
Hvis du nettopp har innført disse i karet ditt, så er det mulig blåfargen endrer seg litt når den finner seg til rette. Legge gjerne ut flere bilder av den, så skal vi se om vi klarer og bli enige
Hvis du nettopp har innført disse i karet ditt, så er det mulig blåfargen endrer seg litt når den finner seg til rette. Legge gjerne ut flere bilder av den, så skal vi se om vi klarer og bli enige
Postet 21.10.08 kl 22:52
Postet 21.10.08 kl 22:57
Postet 21.10.08 kl 23:04
Tusen takk for svar:)
Ja, det ligner faktisk veldig på Copadichromis borleyi (bilde 2) Jeg skal forsøke å ta flere bilder i morgen.
Og jeg fikk nemlig beskjed i butikken om at den på bilde nr 1 var Blue Mbuna, men jeg syns liksom ikke den ligner helt. Men ang farger, så syns jeg fiskene har fått kraftigere farger på den uken de har vært hos meg. Men det er kanskje ikke så rart. Jeg målte Ph i vannet fra butikken, og den var på utrolige 6.5! :P Og GH var på 3..
Jeg håper jeg ikke har fått "feil" blanding oppi her no.. Jeg sa til han i butikken at jeg ville ha ciklider som likte noenlunde samme vannverdier osv. Håper nå han hadde litt peiling..
Og jeg fikk nemlig beskjed i butikken om at den på bilde nr 1 var Blue Mbuna, men jeg syns liksom ikke den ligner helt. Men ang farger, så syns jeg fiskene har fått kraftigere farger på den uken de har vært hos meg. Men det er kanskje ikke så rart. Jeg målte Ph i vannet fra butikken, og den var på utrolige 6.5! :P Og GH var på 3..
Jeg håper jeg ikke har fått "feil" blanding oppi her no.. Jeg sa til han i butikken at jeg ville ha ciklider som likte noenlunde samme vannverdier osv. Håper nå han hadde litt peiling..
Postet 22.10.08 kl 22:07
akvafilSer ut som du har en Pseudotropheus demasoni og en Aulonocara jacobfreibergi.
Jeg synes ikke bilde 1 ligner på Pseudotropheus demasoni. Den har færre og tykkere striper en den jeg har. Og synes ikke bilde 2 ligner på Aulonocara Jacobfreibergi pga min har ikke striper.. Men jeg er langt fra en ekspert..
Postet 22.10.08 kl 22:13
Postet 22.10.08 kl 22:16
Postet 23.10.08 kl 05:23
Postet 23.10.08 kl 08:09
Postet 23.10.08 kl 08:36
Postet 23.10.08 kl 21:06
Postet 23.10.08 kl 21:12