- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken ciklide er dette?
Hvilken ciklide er dette?
Postet 16.12.08 kl 02:47
Postet 17.12.08 kl 12:34
Jeg synes den kunne sett ut som en Jack Dempsey
Postet 17.12.08 kl 13:42
Synes formen på hode er feil i forhold til Jack Dempsey. :p Synes fremdeles den ligner på en Sajica-ciklide
Postet 17.12.08 kl 14:48
Postet 17.12.08 kl 14:58
Postet 17.12.08 kl 15:02
Sajica er det Definetivt ikke. Jeg har hatt sajica'er og denne ligner ikke litt engang. Synes jeg da. :-P Sajica blir dessuten bare 9cm. Ikke 15..
Men du har et poeng med at hodeformen ikke er lik Jack's, Shlush.. Kanskje det er en blanding av noe?
Tittet litt på Sebraciklide og den kan jo faktisk minne om en sånn blandet med Sajica ja.. Det forekommer jo..
Men du har et poeng med at hodeformen ikke er lik Jack's, Shlush.. Kanskje det er en blanding av noe?
Tittet litt på Sebraciklide og den kan jo faktisk minne om en sånn blandet med Sajica ja.. Det forekommer jo..
Postet 17.12.08 kl 16:57
Endret: 17.12.08 kl 17:02
Den ligner en sebraciklide Kan og ligne en blanding mellom sajica og sebraciklide.. Disse to fiskene er i samme slekten (Archocentrus) og kan blandes selv om det ikke er ønskelig.
Postet 17.12.08 kl 17:03
Inaktiv bruker
Jeg tror ikke det er verken Sebra eller Sajica. Jeg har begge de to, og de ligner overhode ikke. Da tror jeg heller det er en mix av de to. En Jack er det ihvertfall ikke (Jack har mer spiss snute, mens denne har mer butt)
Dette er ikke min fisk, men eieren av fisken sier hun ga 200,- for fisken. Og dette var visst billig fordi fisken måtte ut fort. Kanskje eier har blitt lurt? :P
Den ligner liksom ikke helt på denne heller:
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1741
Dette er ikke min fisk, men eieren av fisken sier hun ga 200,- for fisken. Og dette var visst billig fordi fisken måtte ut fort. Kanskje eier har blitt lurt? :P
Den ligner liksom ikke helt på denne heller:
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1741
Postet 17.12.08 kl 18:08
NinusJeg tror ikke det er verken Sebra eller Sajica. Jeg har begge de to, og de ligner overhode ikke. Da tror jeg heller det er en mix av de to. En Jack er det ihvertfall ikke (Jack har mer spiss snute, mens denne har mer butt) Dette er ikke min fisk, men eieren av fisken sier hun ga 200,- for fisken. Og dette var visst billig fordi fisken måtte ut fort. Kanskje eier har blitt lurt? :P Den ligner liksom ikke helt på denne heller: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1741
Synes ikke det ligner på denne jeg heller.
Har selv sett blandigsfisk på butikken tidligere. Ligner litt på denne. Så jeg tror faktisk eieren har blitt lurt :/
Dyrebutikkene tar faktisk betalt for blandingsfiskene de også da. Synes ikke det blir helt rett å selge blandinger på butikken. Og fra privatpersoner bør det opplyses
Jeg tror det er Sajica blandet inn i denne der. Kan faktisk være blanding av sebra og sajica... Kan få mange forskjellige resultater av det.
Postet 17.12.08 kl 19:39
Pearsei.
På bildene er fiskene veldig gule. De er ikke sånn i virkeligheten. Jeg har et lekspar av dem hjemme hos meg, og de ser veldig like ut. Nå er mine langt større blitt, men har din venn fått dem for 200,- er det ikke noe gal pris for dem. Men fikk hun bare 1 eller var det flere?
Men søk på pearsei på nett og på youtube, så ser du dem der. Vil vel si jeg nærmest er 100 % sikker på at det er riktig fisk.
Men søk på pearsei på nett og på youtube, så ser du dem der. Vil vel si jeg nærmest er 100 % sikker på at det er riktig fisk.
Postet 17.12.08 kl 21:42
Etter å ha sett litt på disse bildene så må jeg si meg enig med alfen, de ligner veldig.
Postet 17.12.08 kl 23:50
Langt i fra noen "T-Bar" cichlide dette, og langt mindre krysning av Sebra...har drevet sååå mye med oppdrett av Sajica og Sebra - ingen fellestrekk - rent bortsett fra formen på hodet, men skal saumfare noen bøker jeg har. Dette skal vi til bunns i.
Rediger: dette MÅ være en "Herichthys pearsei" etter hva jeg har av bilder å sammenligne med fra bøker. Tilføyer at jeg ikke er 100 % sikker.
Fisken virker ikke helt god i pelsen, men kan skyldes kamerakvalitet.
Rediger: dette MÅ være en "Herichthys pearsei" etter hva jeg har av bilder å sammenligne med fra bøker. Tilføyer at jeg ikke er 100 % sikker.
Fisken virker ikke helt god i pelsen, men kan skyldes kamerakvalitet.
Postet 18.12.08 kl 00:44
Endret: 18.12.08 kl 00:49
Postet 18.12.08 kl 11:03
Inaktiv bruker
alfen50På bildene er fiskene veldig gule. De er ikke sånn i virkeligheten. Jeg har et lekspar av dem hjemme hos meg, og de ser veldig like ut. Nå er mine langt større blitt, men har din venn fått dem for 200,- er det ikke noe gal pris for dem. Men fikk hun bare 1 eller var det flere? Men søk på pearsei på nett og på youtube, så ser du dem der. Vil vel si jeg nærmest er 100 % sikker på at det er riktig fisk.
Jeg har vært inne å tatt en titt, og sendt linkene videre til eier
(Hu har ikke akvaforum enda, så jeg bare vidreformidler)
Det er som sagt ikke så lett å se ut i fra et bilde.
Hun kjøpte en for 200,-
Postet 18.12.08 kl 20:59
Postet 18.12.08 kl 21:03
Postet 18.12.08 kl 21:36
Inaktiv bruker
Da er det helt sikkett denne.
Takk for svar alle sammen!
Takk for svar alle sammen!
Postet 18.12.08 kl 22:23