Hvilke fisker er dette?

Jeg har fått en del fisk idag og trenger hjelp til å finne navn på noen av disse.
Det er en type corydoras og så er det en slags sugemalle.
Har også fått en fisk som blir kaldt Pimelodus blochii av forrige eier.
De 2 øverste bildene er "SAE (Siamesisk algeeter)" aka Crossocheilus siamensis.
Plussmedlem
De er algespisere, men ikke SAE. Det ligner nok mere på kinesisk algespiser.
Plussmedlem
Heidi Vegstein
Det er en type corydoras

Det ser ut som C. davidsandsi.
Det stemmer at det ikke er SAE, de har sugemallemund. Så på bilde av kinesisk algespiser, de kan ha samme form, men ikke samme farger. De er lys brune med prikker og den tykke streken langs siden.
så du på flere bilder av den kinesiske? de har også andre farger, hvis jeg ikke husker feil fins det en grå variant av kinesisk algespiser også, tror den kommer når du søker kinesisk algespiser.
ok kansje jeg som huska feil. fant den ikke nå. men hvertfall finnes grå kinesiske algespisere, denne er grå.

og det ble sendt feil link oppi her, dette er coryen.THIS
Corydorasen det er bilde av, er en Corydoras melini.

Den skilles fra den litt like C. davidsandsi ved å se på ryggstripen. Hos C. davidsandsi er ryggstripen "sammensmeltet" på begge sider av åsryggen.
Hos C. melini skiller stripen lag, og man ser et beige felt i mellom på toppen av åsryggen. Det ses tydeligst ved halerot-området. Din fisk har en tydelig sort strek som ikke er sammensmeltet på åsryggen men skilt i to, en på hver side av kroppen.

(dette er veldig tydelig ovenfra)
Ja,nå ser jeg at det er kinesisk algespiser. takk for det. Har fått et par små corydoras også som er mørke nederst ved halefinnen, men som (når jeg seer nøye etter) har små prikker fremover på kroppen. De oppfattes i første øyekast som bare grå. De er så små og jeg vet ikke om de er yngel, at jeg ikke klarer å få tatt bilde av dem. Tror også det er enda en type med svart rand bak.
Jeg syns ikke den sugemalla ser ut som en kinesisk algeeter! Den må være en eller annen Garra, se på det kraftige hodet. Kanskje denne?

Den prikkete er en Pimelodus av noe slag, kanskje denne?
Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap