Gutt eller jente?

Noen som ser om dette er gutt eller jente?! Vil finne en partner til den
Den så veldig liten/ung ut

Uansett, det er så og si umulig å se forskjell på kjønnene på scalare, med unntak av akkurat da leken foregår.

Du kan lese litt om scalare her
jeg har hørt at du kan se det litt på "snuta" demmes.

jentene er mer flate der, mens gutta for en litt hump, altså en liten kul.
om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke.
Mine største "kjærligheter"blant ferskvannsfisker er diskuser, scalarer og noen L maller, så litt peillingb på disse vakre fiskene har jeg.
Og som en skriver her, det er umulig å kjønns"identifisere"scalarer uten og se de i lek.
Mange/noen sier de kan identifisere kjønnene på snuten, det vil jeg si er tull og klin umulig.
Har selv noen kjempestore scalarer og de kan ikke indentifiseres på snuten men kun under lek.
Har et leksparr og flere fullvoksene andre som jeg ikke vet hvilket kjønn er, synd men sant.

Men vakrere fisk skal man lete lenge etter, men VF fullvoksene scalarer er så utrolig mye vakrere enn noen oppdrettsvariant, finnene på VF er helt annerledes enn på oppdrettsvarianten, men egentlig så blir jo det smak og behag.

Man kan gjerne sette flere scalarer sammen når de er unge og da vil du garantert sitte igjen med et parr etterhvert som tiden går og da kan du eventuelt kvitte deg med de andre viss de ikke går sammen da.
Inaktiv bruker
Jeg ser forskjellen på mine voksene skalarer og her er hanskalaren

[External Image]

her har vi ei huskalare og man ser vel at hu ikke har så kraftig panne som hanen har

[External Image]

her er begge to så men kan let se forskjellen

[External Image]

ps.man sier vel at di aler minste skalarene er umulige å se forsjelen på kjønnene men det er ikke så vanskelig på di voksene men man må jo ha studert di siden di er små da nesten

Det er bare noen få skalarer som har den forskjellen , for jeg har kun set to skalarepar med den kjønsforsjelen.og det er mit og et par jeg så i en dyrebutikk for noen månder siden
Jepp sant det, noen parr kan ha denne forskjellen men den er langt ifra sikker nok til å kunne skille kjønnene på disse.
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap