- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvordan fisk er dette?.... opp-ned?
Hvordan fisk er dette?.... opp-ned?
Postet 11.05.09 kl 23:52
Auda, det ser ut til at du har en Mystus leucophasis. Jeg sier "auda" fordi jeg har hatt denne selv. Den er glupsk og spiser alt den kan stappe inn i den digre kjeften sin - og det er mye! Den må ikke holdes sammen med fisk som er mindre enn 3/4 av størrelsen dens - ellers er det fare for at de blir mallemat. Den har også et vemmelig temperament. Hos meg banket den de fiskene den ikke spiste, ikke fordi den passet noe revir, men rett og slett fordi den var en grinebiter. Det er forøvrig en nattaktiv fisk.
Postet 12.05.09 kl 00:00
Postet 12.05.09 kl 06:58
Postet 12.05.09 kl 09:05
hehe nei... driver å setter opp ett på 400L det er altfor lite for catfishen min.... for den trenger stor plass å svømme på.. siden den er litt uaktsom når den svømmer... men større akvarium vil jeg fikse...
men for haimalla skal det være akkurat passe ...
det att folk sier att du MÅ HA OVER 2500L er bare tull... det er bare anbefalt.. haimalla vokser ikke større enn dette hvis du har mindre akvarium.. den vokser ikke ut av akvariumet... dessuten er dette en veldig veldig rolig haimalle i forhold til hvordan de pleier å være... så skal gå helt fint...
men for haimalla skal det være akkurat passe ...
det att folk sier att du MÅ HA OVER 2500L er bare tull... det er bare anbefalt.. haimalla vokser ikke større enn dette hvis du har mindre akvarium.. den vokser ikke ut av akvariumet... dessuten er dette en veldig veldig rolig haimalle i forhold til hvordan de pleier å være... så skal gå helt fint...
Postet 12.05.09 kl 16:24
Endret: 12.05.09 kl 16:32
Thomas Holmedalmen for haimalla skal det være akkurat passe :)... det att folk sier att du MÅ HA OVER 2500L er bare tull... det er bare anbefalt.. haimalla vokser ikke større enn dette hvis du har mindre akvarium.. den vokser ikke ut av akvariumet... dessuten er dette en veldig veldig rolig haimalle i forhold til hvordan de pleier å være... så skal gå helt fint...
Jeg blir så glad den dagen myten om at fisk vokser etter størrelsen på karet - og at det er helt greit - er avlivet en gang for alle
Her kan du lese om hva som skjer med fisk som går i alt for små akvarier. Ikke spesielt lystig lesing er jeg redd
Den norske kortversjonen er: Selv om fiskens kropp slutter å vokse, fortsetter de indre organene å vokse. Fisken lider en smertefull død når en eller flere organer sprekker fordi det ikke lengre er plass til å utvides.
Mener ikke å være slem altså, bare opplyse litt om hvor forferdelig gal denne myten egentlig er...
Postet 12.05.09 kl 20:15
Og igjen lenker jeg til denne...
Postet 12.05.09 kl 20:38
Thomas Holmedaldet att folk sier att du MÅ HA OVER 2500L er bare tull... det er bare anbefalt.. haimalla vokser ikke større enn dette hvis du har mindre akvarium..
Nå lurer jeg seriøst på hvem som prater tull her...
At en skapning ikke vokser fordi den har for liten plass, det er dumme menneskers unnskyldning og bortforklaring når de skal drive dyreplageri.
Postet 12.05.09 kl 22:48
Endret: 12.05.09 kl 22:49