Hva slags fisk?

hei der ute.
jeg har kjøpt meg et nytt akvarie der det var fisk i fra før. disse var med på en humpete biltur, noen tålte ikke turen andre gjorde, å nå etter en ukes tid på og komme seg til hektene har jeg lakt spessielt merke til en fisk jeg trodde var en siamesisk algespiser men tviler nå sterkt på at den er det. jeg må si rett ut at jeg liker ikke denne fisken i det heletatt. han er en skikkelig terrorist i akvariet :S napper finner og svømer i høyt tempo etter de andre stort sett hele tiden.... får rett og slett dårlig sammvittighet jeg... lurer fælt på om den er slik pga den egentlig bør være i stim eller er det en fisk som bare er fæl med andre??? hadde en tråd her tidligere om noen andre fisk som fikk mye kritikk pga sine dårlige finner, har nå funnet ut at det ikke er fembåndsbarbene som napper finner, men denne såkalte ukjente fisk som gjør. noen gode råd om hva jeg skal gjøre og hva slaks fisk dette er????
på forhåmd takk!
Det er en afrikansk glassmalle. Står veldig lite informasjon på akvaforum om den, men søker du det latinske navnet, Pareutropius buffei på nett finner du mer informasjon. Som at de bør være 6 eller fler sammen.

Det står at de ikke tør være framme hvis de går alene, så det at din faktisk er mobbete er kanskje fordi den er frustrert? Jeg vet ikke.. Hvor stort kar har du?
[QUOTE=Lisbeth]Det er en afrikansk glassmalle. Står veldig lite informasjon på akvaforum om den, men søker du det latinske navnet, Pareutropius buffei på nett finner du mer informasjon. Som at de bør være 6 eller fler sammen.

Det står at de ikke tør være framme hvis de går alene, så det at din faktisk er mobbete er kanskje fordi den er frustrert? Jeg vet ikke.. Hvor stort kar har du?[/QUOTE

hei sann. jeg har et 180l. den er blitt veldig mobbete mot spessielt kongotetraen... trodde som sakt det var en siamesisk algeeter så den gikk sammen med tre av disse. men den er jo ikke så veldig lik, mye større er den også. og når jeg gir fiska mat så sluker den så å si alt,stimer riktig over vann kanten, svømmer som en stresset haimens den napper på de andre. ble så ille at jeg har tatt den over i et eket akvarium.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap