Hvilken fisk er dette?

Hei!

Hvilken fisk kan dette være? Kjøpte de hos Dahls Dyrerike i dag.
De var veldig fine.

[External Image]

[External Image]
Nå har jeg funnet den, tror jeg.
Hvis jeg ikke tar helt feil er det en Anomalochromis thomasi. (Thomasiciklide)
Hvorfor i all verden kjøper du en fisk du ikke vet noe om?
Plussmedlem
BIGBrother
Hvilken fisk kan dette være? Kjøpte de hos Dahls Dyrerike i dag.

Hei.
Visste ikke Thor (eller en av de andre) hva de solgte deg?
Afrikansk sommerfugl ciklide
ligner veldig på den. men ser også en aldri så liten likhet i unge ikke utfargede juvelciklider.. )
Loomis
[QUOTE=BIGBrother]Hvilken fisk kan dette være? Kjøpte de hos Dahls Dyrerike i dag.

Hei.
Visste ikke Thor (eller en av de andre) hva de solgte deg?

Joda.
Jeg sa jeg hadde en 125 liter, og Thor sa den ville passe fint der.
Han sa også at den var veldig fredelig.

Så han skrev ned navnet på kvitteringen, men den fant jeg ikke da jeg kom hjem. Den var ikke med i posen. Jeg lette over alt. I bilen, på bakken fra bilen til huset, rundt på gulvet inne, osv.

Jeg hadde egentlig planlagt å kjøpe rød kurvciklide, men det var ikke flere par igjen. Så da foreslo Thor denne.

Tomsa ciklide
ikke juvel ciklide eller afrikansk somerfugelsciklide
ciklidesyka
ikke juvel ciklide eller afrikansk somerfugelsciklide :)

Thomsa ciklide? Det er da ingen fisk som heter det... Ingen fisker i basen i allefall. Er du helt sikker på at det ikke er Afrikansk Sommerfulgciklide?

HER er det en fisk som er nesten helt lik min, og den er Afrikansk Sommerfuglciklide.
Sory
BIGBrother
[QUOTE=ciklidesyka]ikke juvel ciklide eller afrikansk somerfugelsciklide :)

Thomsa ciklide? Det er da ingen fisk som heter det... Ingen fisker i basen i allefall. Er du helt sikker på at det ikke er Afrikansk Sommerfulgciklide?

HER er det en fisk som er nesten helt lik min, og den er Afrikansk Sommerfuglciklide.

skirive feil mente tomat ciklide:P
Oy
det er det same som tomat ciklide :P
ciklidesyka
skirive feil mente tomat ciklide:P

Tomat ciklide?... Du mener thomasiciklide? Ikkesant? Det var det jeg mente det var også. :P
Vet
så det nå lærte noe nut nå :P
Thomasi ciklide
Det er thomasi ciklide. Har same type sjølv, og er ikkje dei aller vanligaste i norske akvarie iallefall. Ikkje så mange oppdrett på den heller, har lagt egg hjå meg mange gonger og har fått opp 4 yngel.

Etter mine erfaringar krev den ikkje så veldig mykje, flat stein eller blad(anubias) å legge egg på. Blir aggressiv under leik, spesielt mot andre ciklider.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias olsen
Reklame for plussmedlemskap