- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken fisk er dette?
Hvilken fisk er dette?
Hei.
Har fortsatt noen spørsmål angående fisketyper, da vi kjøpte et brukt akvarium fulgte det med en del fisk vi ikke visste hva het.
Jeg er redd for at fiskesammensetningen som var i akvariumet da vi kjøpte det ikke er riktig i forhold til hva som er fiskens beste.
Fulgte med to av disse jeg legger ved bilder av, og jeg er usikker på typen. De er grå og sølvaktige.
Kan man også se om de er hanner eller hunner? For den ene har blitt utrolig rund, og jager all den andre fisken.
På forhånd takk!
Bildene er uheldigvis uklare ettersom det er brukt mobilkamera.
Har fortsatt noen spørsmål angående fisketyper, da vi kjøpte et brukt akvarium fulgte det med en del fisk vi ikke visste hva het.
Jeg er redd for at fiskesammensetningen som var i akvariumet da vi kjøpte det ikke er riktig i forhold til hva som er fiskens beste.
Fulgte med to av disse jeg legger ved bilder av, og jeg er usikker på typen. De er grå og sølvaktige.
Kan man også se om de er hanner eller hunner? For den ene har blitt utrolig rund, og jager all den andre fisken.
På forhånd takk!
Bildene er uheldigvis uklare ettersom det er brukt mobilkamera.
Postet 09.03.10 kl 14:12
Skjørtetetra, Gymnocorymbus ternetzi
Oppdrettsvariant av skalare, Pterophyllum scalare
... og en annen tetra som jeg ikke kjenner igjen.
Oppdrettsvariant av skalare, Pterophyllum scalare
... og en annen tetra som jeg ikke kjenner igjen.
Postet 09.03.10 kl 14:19
Fisk
hei sier det samme som kampfisk,den tetraen som ikke er opplyst tror jeg er svart fantomtetra.
Postet 09.03.10 kl 14:29
Postet 09.03.10 kl 14:39
den ukjente kan kanskje være:
Rød fantomtetra
Rød fantomtetra
Postet 09.03.10 kl 14:44
Postet 09.03.10 kl 14:45
Postet 09.03.10 kl 15:13