Hva slags kampfisk??

Kjøpte en kampfisk i Sandvika i dag, men de i dyrebutikken viste ikke hva slags kampfisk det var.. Ikke kjønnet heller.
Er dette en sånn "vennlig kampfisk" som det heter?

EDIT: Og vet noen hva fargen på denne heter? (:
Det ser ut som en ung Betta splendens hann.
Det er en splendens ja, ser ut som det muligens kan være en superdelta eller halfmoon (haletype) og fargen vil jeg si er turkis.
Kan noen si noe om kjønnet muligens?

Det har du allerede fått svar på. Det er en hann.
Sorry, så ikke den med en gang.
Hvorfor finner jeg den ikke i fiskebasen? :/
DEN fant jeg, men ingenting som ligner på den jeg har.
Er superdelta bare en variant som Halfmoon, Crown osv?
Halfmoon og crown osv er bare forskjellige haletyper innen samme arten. Litt som forskjellige hunderaser. De er samme art, bare forskjellig utseende.

Din er ganske ung, og finnene er ikke utvokste ennå, så det er vanskelig å si hvilken haletype han er, og det er sikkert derfor du ikke finner noe som ligner.
Jeg synes jeg ser et lite "korn" i analåpningen jeg og da er det vel en hun?
Takker og bukker Ut ifra oppførsel vil jeg tro at dette er en hann.
Kan de finne på å formere seg selv om de ikke er samme "haletype" ? :p
Kornet betyr ikke nødvendigvis at det er en hunn. Dette er vanlig blant hanner, og regnes som en utstillingsfeil.

Det er mulig at det er en hunn med lange finner, men jeg synes han ser ganske maskulin ut, pga lengden på ventralfinnene og kropps- og finneformen.

Forskjellige haletyper kan krysse seg, men dette er som regel ikke ønskelig, med mindre det er en doubletail (eller muligens halfmoon og crowntail, siden disse i enkelte tilfeller produserer halfsun). Blandinger kan bli veldig pene (f eks halfsun), men som oftest ser de ut som noe katten har spyttet ut og kan være vanskelige å selge.

Dessuten, hvis det er en superdelta eller halfmoon du har der, vil du kunne ta deg betalt mye mer for yngelen dersom de er renrasede SD eller HM.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap