Er dette pterygoplichthys pardalis?

[External Image]

Kjøpte denne på Tropehagen Zoo City Syd. Ble fortalt at det skulle være en Hypostomus plecostomus, men i fiskebasen her står det at denne trolig aldri har blitt levende innført til Norge. Så står det at det trolig er en Pterygoplichthys pardalis.

Ut i fra bildet og det som står om finnestråler går jeg ut i fra at det da ikke er en Hypostomus plecostomus, men er det virkelig en Pterygoplichthys pardalis?

Synes det er merkelig at dyrebutikkene ikke klarer å få navnene riktig.
Serpentbane
[IMG]http://akvaforum.no/images/aquarium/28277_101024162200.jpg[/IMG] Kjøpte denne på Tropehagen Zoo City Syd. Ble fortalt at det skulle være en Hypostomus plecostomus, men i fiskebasen [URLBLOCK1] står det at denne trolig aldri har blitt levende innført til Norge. Så står det at det trolig er en [URLBLOCK2]. Ut i fra bildet og det som står om finnestråler går jeg ut i fra at det da ikke er en Hypostomus plecostomus, men er det virkelig en Pterygoplichthys pardalis? Synes det er merkelig at dyrebutikkene ikke klarer å få navnene riktig.

Stemmer nok det. Tell antall ryggfinner.

Jeg husker denne fra 80 tallet, alltid omtalt som Hypostomus plecostomus, eller Plecos. 'Gammel vane, vond å vende' ser det ut til...
Glem det
Tilfeldig bekjentskap
© Mvea
Reklame for plussmedlemskap