Hva slags fisker er dette?

Noen som vet hva slags fisker jeg har fått meg?
Det var ikek de beste bildene, men den første er vel en L-malle av et slag. Gibbiceps eller Pleccostomus? Helelr vel til den første mer enn den siste.

Den andre ser ut til å være en barbe. Litt mye mørke felt til å være gullbare. Kobberbarbe? De finnes i så mange varianter nå at det er vanskelig å skille dem.

Det finnes vel noen eksperter her på både den ene og den andre, men bedre bilder hadde hjulpet.....

her er noen flere bilder..
ingen flere som har forslag eller vet hva jeg har?
Jeg synes det ser ut som gibbiceps. Den andre som nevnt tidligere, en barbe og jeg tipper på gullbarbe!
synes det ser ut som en gibbiceps jeg også, men er ikke så dreven på det med fisk enda, så da synes jeg det er greit å spørre andre som kanskje har litt mer peiling... når det gjelder barben, går den sammen med guppy?
Den sugemalla er en Pterygoplichthys gibbiceps. Jeg ser på profilen din at du har et 54 liters kar, jeg håper inderlig at du har et større kar til denne Gibbien, siden den kan bli ganske stor på kort tid. Min er ca 25 cm, og de trenger å kunne bevege seg. Ville heller satset på en Ancistrus i et 54 liters kar, hvis jeg hadde vært deg
akkurat nå er den alene i et 60 liters kar til jeg finner noen som vil ha gibbien, kan ikke ha den når den er så stor.. jeg fikk den med i 60 liters karet sammen med 4 guramier, 1 guppy og den andre fisken jeg spør om hva heter av noen som skulle gi det bort... har en ancistrus i mitt 54 liters kar..
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap