- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilken malle (ancistrus)
Hvilken malle (ancistrus)
Hei, kjøpte 2 slike hindagen, fekk beskjed om at det var albino ancistrus? vil det da si vandelig Ancistrus sp. bare i albino farge?
eller er det Ancistrus sp. L144 eg har?
eller er det Ancistrus sp. L144 eg har?
Postet 07.02.11 kl 00:40
Endret: 07.02.11 kl 00:41
Postet 07.02.11 kl 01:09
Postet 07.02.11 kl 01:10
Inaktiv bruker
SarapSåvidt jeg kan se er det den vanlige sp.varianten, i albino. L-144 er gul og har blå øyne.
L144 har stålgrå øyne ( men de kan kanskje se ut som om de er blå )
Noen L144 er ganske bleke i fargen, jeg vet ikke hva det kommer av, men, det er ikke akkurat pent synes nå jeg. De er finest når de er knall gule. De skal være knall gule. Hvis ikke de er knall gule kan det være et tegn på at de ikke trives eller lignende. Eller så er de ikke ekte L144 rett og slett.
Albinoancistrus er heller ikke noe jeg synes er pent.
Postet 07.02.11 kl 03:07
Postet 07.02.11 kl 10:08
VannelementHvis ikke de er knall gule kan det være et tegn på at de ikke trives eller lignende. Eller så er de ikke ekte L144 rett og slett.
Ekte L144 kan du se på bildet til Ingo.
Den som regnes som L144 har en lys og nesten hvit grunnfarge.
Hvis du har en knallgul "L144" så er nok ikke den mere ekte enn en annen som er blekere.
Postet 07.02.11 kl 10:09
oki, takk, er samme ancistrusen på begge bildene og den er ein hann ja den andre eg har er på samme størelse og den tror eg er ho fordi den mener eg ikke har noe bart, dem 2 gjorde vertfall rent akvarie over natten når eg puttet dem i hehe, kjørte 150w hqi lys over ei stund men ble for intenst for plantene så satt over 2 lysrør istedefor, men det andre lyset etterlot også ein del alge, nesten hele dem 2 røttene var grønne av alge og siloconfugene i akvarie, da lyse kom på neste dag etter eg fekk desse var alt rent og fri for alge hehe, visste ikke dem va så dyktige. visste dem suttet alge men ikke at dem fekk det bort så godt:p
Postet 07.02.11 kl 10:20