Ukjent fisk

Eg har en liten utfordring til dere. Har to fisker som er litt store blårøde som alltid ligger gjemt. De er ufattelig sky så har bare sett de 3 ganger på 2 - 3mnd så har derfor ikke bilde.

Har sett på sinnsykt masse bilder her inne, men ennå ikke funnet noe som ligner.
Ja det var litt av en utfordring.. :P
Uten bedre forklaring enn at de er store og blårøde, og uten bilde så vil jeg tro at det ikke er noen som kan hjelpe deg.
Kan du fange en av de i en hov og ta bilda av den der kanskje?
Hm... Hvor store er fiskene i cm?
Har de lange eller korte finner? Spiss eller avrundet snute?
Hva slags fasong har fiskene på kroppen? (høye og tynne/torpedoformet, etc)
Sånne ting kan være verdt å nevne særlig hvis du ikke har bilde...
Sparesset
Hm... Hvor store er fiskene i cm? Har de lange eller korte finner? Spiss eller avrundet snute? Hva slags fasong har fiskene på kroppen? (høye og tynne/torpedoformet, etc) Sånne ting kan være verdt å nevne særlig hvis du ikke har bilde...

Dei har forholdvis stor hale, spiss nasa. Avlang i formen ca 5-7 cm.

No har han vore framme igjen og nå såg eg at halen var rød og resten fremme var blå/grå.

Kan det være en Dverggurami, han rød variant?

Har selv 2 stk som fortiden bygger reir for harde livet

Den kommer også i standar utgaven rød og blå, og i en blå variant.
Ingvald Arne Meland
Kan det være en [URLBLOCK1]? Har selv 2 stk som fortiden bygger reir for harde livet :) Den kommer også i standar utgaven rød og blå, og i en blå variant.

Nup, den er tynn og lang i formen.
Lisbeth
Tipper på en eller annen [URLBLOCK1]

Se der ja, no trur eg at vi nærmer oss.

Ligner utrolig på Epalzeorhynchos frenatum, Regnbuelabeo men er mer blå.

Vet ikke om den er i mer blågrå også?
Anette85
Vet ikke om den er i mer blågrå også?

Nå vet ikke jeg hvordan det er med labeo, men mange fisk kan ha helt andre fargetoner enn på bilder. Kommer mye an på trivsel, trygghet, rett type vann osv. Er disse nyinnflyttet (og kanskje har få gjemmesteder?) vil de nok vise "stressfarge" til de føler seg hjemme/trygge
Sjekk ut Blågrønn botia.
Stig T
Sjekk ut Blågrønn botia.

Der har vi han jo! =) Tusen takk for hjelpen alle sammen!
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap