Hva slags fisk er dette???

hei, pappa var å kjøpte akvarie fisk i dag, på butikken sa de hvilken fisk det var men nå har vi glemt navnet....
lurer på dette fordi hvis jeg finner navnet på fisken kan jeg søke den opp på akvaforum å lese litt om den

(LITT DÅRLIGE BILDER...)
Det er tigerbarbe, men en oppdrettsvariant uten de vanlige stripene. Det er avlet frem mange forskjellige varianter av tigerbarbe etterhvert, som f.eks. grønne.
ok, vs den eneste barben æ håpa d ikke va, men,men
har guppy i samme akvarium

men pappa sa d ikke va tigerbarbe da. for han huske ikke navne men han huske d hvis han høre d
Pappa må begynne å ta med seg dine råd før han kjøper fisk Du visste jo at tigerbarbe ikke passer sammen med guppy. Håper dere får byttet dem da
ja:P

men er DERE HELT sikre på at det er tiger barbe????
guramijenta
men er DERE [I][B]HELT[/B][/I] sikre på at det er tiger barbe????

Ja, jeg er 100% sikker.
ok

TUSEN tAKK for svar
dæm går i en 405 liter så får satse på at dæm ikke ødelegge guppyan mine da

men dæm på pappa e 100% sikker på at dæm på duttikken sa at dæ het nå anna...

men takk igjenn
guramijenta
men dæm på pappa e 100% sikker på at dæm på duttikken sa at dæ het nå anna...

Det kan godt være at butikken selger dem under et eller annet fantasifullt og oppdiktet navn, som kanskje grossisten (der akvariebutikken kjøper fisk fra) har gitt denne fargevarianten av tigerbarbe. Da sprer butikken det fantasi-navnet videre, istedenfor å forklare at det er tigerbarber bare en oppdrettsvariant.

Men de ER altså tigerbarber, selv om fargen er annerledes. Men fargen er bare fargen på skinnet, inni er de like mye tigerbarbe som de stripete

Jeg har sett grønne tigerbarber solgt i butikk som "grønne barber". Så folk får jo da ikke med seg at det faktisk er tigerbarbe.
mona o
[QUOTE=guramijenta]men dæm på pappa e 100% sikker på at dæm på duttikken sa at dæ het nå anna...

Det kan godt være at butikken selger dem under et eller annet fantasifullt og oppdiktet navn, som kanskje grossisten (der akvariebutikken kjøper fisk fra) har gitt denne fargevarianten av tigerbarbe. Da sprer butikken det fantasi-navnet videre, istedenfor å forklare at det er tigerbarber bare en oppdrettsvariant.

Men de ER altså tigerbarber, selv om fargen er annerledes. Men fargen er bare fargen på skinnet, inni er de like mye tigerbarbe som de stripete

Jeg har sett grønne tigerbarber solgt i butikk som "grønne barber". Så folk får jo da ikke med seg at det faktisk er tigerbarbe.

ser ut som de bare har funnet opp et navn for til oss solgte de den som: jave-barbe
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap