Albino?

Er dette en malle, isåfall hvilken?? Eller er det noe annet??

Nyskjerrig på hva det er, tror den også er blind :-/
Det er en Corydoras Aeneus. En albinovariant, ja.

Les litt om Corydoras hold generelt.
Generelt sett:
- Corydoras skal -aldri- være på grus.
- Det er en stimfisk..
- Den spiser ikke algene, selv om det ser slik ut. Den trenger mat den også.
Hmm..
jeg fikk et akvarie full av fisk.. Falsk ryggsvømmere 2 stk på ca 12cm, knurremaller 2 stk på ca 8-10cm... denne albinoen + andre småfisk.. De har levd i et 60 L akvarie med grus i 4-5år :-0 stakkar fisker..
Inaktiv bruker
Du burde ta bort grusen og gi den sand! :O
Den kan miste bartene sine på den skarpe grusen.
icia87
Nyskjerrig på hva det er, tror den også er blind :-/

Den ser ikke blind ut for meg, den har røde øyne som albinoer har.
Men utifra bildet så ser det desverre ut til at den har mistet bartene sine av og gå på skarp grus stakkar.
Corydoras spiser ved og rote med bartene ned i sanda og sile den gjennom gjellene, denne mallen har nok slitt bort bartene sine i forsøket på naturlig spiseadferd.

Jeg ville snarest ha byttet til sand + skaffet den flere C.aeneuser og gå sammens med, albino eller ikke, da den er en stimfisk. En gruppe på 5+ er minimum den burde gå i.

Det er muligheter for at bartene kan vokse ut etter den har fått sand og gå på, og tro meg du vil se stor forskjell i oppførsel på den når den får suse rundt på sanda og stikke nesen dypt ned i den i lykke over og ha fått sand.

icia87
tror den også er blind :-/

Mest sannsynlig er den svaksynt.

Lisa-S
skaffet den flere C. aeneuser og gå sammens med, albino eller ikke

Dersom man setter den sammen med friske fisker risikerer man å spre sykdommen videre ved avl.

Donald
Dersom man setter den sammen med friske fisker risikerer man å spre sykdommen videre ved avl.

Mener du og si at det er en sykdom og være albino?
Slik har aldri jeg vurdert mine albino maller, må jeg ærlig inrømme.
Og for fiskens skyld så mener jeg at den har det bedre om den går sammens med en gruppe uansett om hun får fatt i flere albinoer eller ikke.

- bare min mening da.
Albinisme er en gendefekt som er definert som en sykdom, ja.

Min mening er at det er trist at slike fisker er populære i hobbyen vår.
Ok. Ser ditt poeng, men synes det er for ille og avlive fisk kun fordi de har en tilstand som albinisme. :/
Dette er jo ikke en manipulasjon av fisk som feks ballong varianter el.
Jeg liker min albino ancistrus kjempegodt, og ville aldri vurdert og avlive den kun av den grunnen.
Jeg har en albino hann, som jeg fikk ifbm at en slektning ville slutte med akvarier. Mitt spørsmål er om en albino er steril eller ikke ?
Plussmedlem
STIEdge
Jeg har en albino hann, som jeg fikk ifbm at en slektning ville slutte med akvarier. Mitt spørsmål er om en albino er steril eller ikke ?

Nei, en albino er ikke steril. Legger egg og får albino-unger.
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap