Hvordan fisk??

Heisann jeg var på leos lekeland tidligere i dag og la merke til en fisk i en bolle som jeg syns var veldig kul! men jeg anner ikke hva den heter så jeg kunne fått lest litt om den.. har desverre ikke bilde av den men skal prøve å beskrive så godt jeg kan! den var svart og rød! den ligna veldig på Telescope Eye Goldfish eller hva det heter men den hadde hele hode som en klump og ikke bare øynene og det så ut som den hadde 2 halefinner.. mulig jeg så feil men studerte den ikke så veldig nøye! kan noen hjelpe meg??
Kanskje det var en slørhale?
godt mulig men tror ikke det for ingen slørhaler jeg har sett var så tynn og slank :S også hadde den på en måte hode for seg selv som en ball på kroppen! også var den på størrelse med en kampfisk!
Kan jo også være gulfisk men jeg vet ikke hva annet det kan være.
takk for hjelpen ihvertfall må nok ut en tur å leite i morgen for å finne ut hvordan fisk det var
Kan jo være en syk kampfisk. Hvor stor var den?
Inaktiv bruker
kan være en slørhale løvehodevariant.
Den som har utstøtende øyner er vell den dere Telescope Eye Goldfish så det kan ikke vere den.....
nei vent var det denne? denne var litt feit, men de skal vell vere litt tynnere :P
jah det kan kanskje se ut som den siste der bare slankere og svart og rød :S
Det høres absolutt ut som om noe du ikke må kjøpe. Missfoster...
Det er veldig mange varianter av gullfisk. Slanke, kulerunde, enkel hale, dobbel hale, utstående øyne og alle mulige fargevarianter

I basen her ligger det en del bilder av gullfisk

Googler du det latinske navnet, Carassius auratus auratus, finner du enda flere bilder/info

Dette er fisk som ikke passer i bolle
hvis det er en sånn fisk som på bildet litt oppenfor her så vil jeg IKKE anbefale deg å kjøpe den da dette er en sort som er fremmavlet, bare for å få stort hode og dobbel hale. da jeg selv i hvertfal mener det ikke skulle vert låv å selge sånne i butikken siden det er dyreplageri!
Helt enig. Det er sikkert en løvehodegullfisk av noe slag, de har det som oftest ikke så veldig bra, og jeg syns derfor at det ikke er spesielt snilt å drette opp sånne. Så ikke kjøp den, for da oppfordrer du dem bare til å drette opp enda flere.
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap