Hvilken fisk er dette?

Fikk meg noen fisker i morsdagsgave i går, og de som kjøpte disse har glemt å spørre hva fiskene het. Jeg hadde ønsket meg corydoras, så det var det de spurte etter i dyrebutikken. Noen som vet? Har forsøkt å se gjennom fiskeregistret her, men det er mye fisk å se gjennom...

De nederste fiskene tror jeg er pansermalle.. men jeg fikk tre slike, og ingen av den var helt like.. tre ulike størrelser, og nyansene på fargene er forskjellig fra fisk til fisk..
Kan det være at de bare har forskjellig alder? at det er derfor fargene er forskjellige?
Ja, så glemte jeg å si at den siamesiske algespiseren er en fisk jeg har hatt senge..
Den var bare så nyskjerrig på nykommeren, og ble derfor med på bildet..
Foresten så må jeg si at den algespiseren er virkelig blitt en fin fisk. Jeg har hatt den snart ett år, og den ser ut til å trives godt, til tross for at den er alene i sin art. Jeg skal skaffe den kompisser snart. Den pleier ofte å svømme sammen med kopper tetraene, når de svømmer frem og tilbake.

..og her sporet jeg litt av fra det jeg spurte om over, ja..
bilde 3: den minste ligner en: Corydoras paleatus (Flekket pansermalle)
og den største ligner en: Corydoras aeneus (Metallpansermalle)

den på bilde 1 og 2 (ikke den siamesiske algeeteren den mørke) er i hvertfall ikke en corydoras

men jeg vet ikke helt sikkert da det var litt dårlige bilder...
er det mulighet å få tatt flere bilder?
De to corydorasene på siste bildet er 2 corydoras aeneus.

Den på det første bildet er en pansermalle av noe slag, men er ikke sikker.

guramijenta
bilde 3: den minste ligner en: [URLBLOCK1] og den største ligner en: [URLBLOCK2] den på bilde 1 og 2 (ikke den siamesiske algeeteren den mørke) er i hvertfall ikke en corydoras;) men jeg vet ikke helt sikkert da det var litt dårlige bilder...;) er det mulighet å få tatt flere bilder?

Jeg har nok ikke flekket pansermalle. For ingen av disse har flekker som den. Skal se om jeg får lagt ut noen bedre bilder etter hvert..
Dan a
Kan det være denne?? [URLBLOCK1]

Håper virkelig ikke det, for den blir jo diger!
Men er enig i at den ligner!
og noen med corydorasene..
Skal ta flere bilder når lyset slår seg på i akvariet...
Inaktiv bruker
Ligner på en malle i Ictaluridae familien
Inaktiv bruker
Ingelis
og noen med corydorasene.. Skal ta flere bilder når lyset slår seg på i akvariet...

Bilde en er Aneus.
Bilde 2 og 3 Ligner på aneus, men der er jeg ikke sikker.
Og plutselig dukket det opp et skjeldent eksemplar av en sjenert ballong-polkadotbotia... He he...
Litt underlig egentlig! For greia er sånn:
har en polkadotbotia. Den fikk mat klokka 22.30 kvelden før bildet ble tatt...
Bildet er tatt ca halv seks på ettermiddagen...

Så da lurer jeg litt på:
Hva har mr polkadot kost seg med... ...???
Kan det være at noen av de andre har gjort et forsøk på å formere seg, og at mr polkadot fikk et deilig Herremåltid...?! Det er den eneste forklaringen jeg har på dette ballong-utseendet. For den pleier ikke se slik ut i det hele tatt, med mindre den har blitt foret med deilige mygglarver da..og det er jo som sagt ei god stund siden den fikk...

Jeg forventer ikke at dere der ute skal vite hva botiaen har spist.
Skreiv dette mest for at det var litt morsomt å se at den har kost seg...
Og litt trist at det muligens var på bekostning av noen små...
Men det er jo deres natur.
Jørg1 AKA Spock
Ligner på en malle i I[URLBLOCK1] familien

Ja, med finnene og delvis formen på fiskene mine, så er jeg enig i at den ligner.
Men mønstret på fiskene mine ligner ikke så mye på disse her..
Men det fins sikkert mange varianter.
Jørg1 AKA Spock
[QUOTE=Ingelis]og noen med corydorasene.. Skal ta flere bilder når lyset slår seg på i akvariet...

Bilde en er Aneus.
Bilde 2 og 3 Ligner på aneus, men der er jeg ikke sikker.
Ja, det var det første jeg tenkte, da jeg fikk disse. Men når de kom i karet, ble jeg usikker på om alle tre kunne være samme sort. For jeg synes den ene er spesielt stor, den andre er lik den store, men blassere i fargene. Og den tredje er lys i grunnfarge. Og dette mørke feltet langs ryggen er ikke likt på dem..
Fiskene får jo bedre farger, når de er gått seg til i akvariet, enn når de akkurat er kommet oppi...
Så jeg skal følge med og studere dem fremover
Jeg fant ut av det..
Du hadde rett, Dan a!
Jeg satt og bladde i akvariets lexikon, og der var det bilde som var helt likt de mørke fiskene jeg har!
De heter hoplosternum thoracatum! De kan bli 18 cm lange.... :0
Håper de ikke blir så store! Da kanskje de forsyner seg av småfiskene... :0
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap