- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Har hentet fisk i kveld, men hva slags?
Har hentet fisk i kveld, men hva slags?
Postet 22.01.13 kl 18:10
Postet 22.01.13 kl 18:26
Postet 22.01.13 kl 18:26
Postet 22.01.13 kl 19:36
Postet 22.01.13 kl 21:30
Postet 27.01.13 kl 03:56
Du har fått deg rødzebra og neontetra.
Cikliden din er en rødsebra hunn fra Malawisjøen i Afrika.
En flott fisk som passer best i et akvarium med bare Malawiciklider. Hannene er blå.
De andre fiskene jeg ser på bildet er trolig neontetra. En liten stimfisk fra Sør-Amerika.
Disse to artene sammen er en nokså håpløs kombinasjon
Hvis du virkelig vil ha glede av akvariehobbyen så foreslår jeg at du velger det ene eller det andre. Malawiciklidene bør minimum ha et 250 l akvarium- og de trenger god sirkulasjon. De behøver ikke planter men liker mye og store steiner i akvariet. Ingen røtter. Neontetra trenger ikke store plassen. De trives godt i et vanlig selskapsakvarium med andre små arter og planter.
Lykke til!
En flott fisk som passer best i et akvarium med bare Malawiciklider. Hannene er blå.
De andre fiskene jeg ser på bildet er trolig neontetra. En liten stimfisk fra Sør-Amerika.
Disse to artene sammen er en nokså håpløs kombinasjon
Hvis du virkelig vil ha glede av akvariehobbyen så foreslår jeg at du velger det ene eller det andre. Malawiciklidene bør minimum ha et 250 l akvarium- og de trenger god sirkulasjon. De behøver ikke planter men liker mye og store steiner i akvariet. Ingen røtter. Neontetra trenger ikke store plassen. De trives godt i et vanlig selskapsakvarium med andre små arter og planter.
Lykke til!
Postet 27.01.13 kl 10:49
Sebraen er i hovedkaret mitt som er på 325l, neontetraen i sneglekaret inntil jeg får gitt de bort. Jeg er ikke helt grønn i akvariehobbyen og vet godt hva fisken trenger. Var å hentet disse hos ei vennine som hadde følgende kombinasjon i et ca45l akvarie: 1 rød sebra, 6 neontetra, 2 vinkeltetra, 1 black ghost, 3 ansistrus og 1 sewelia. Inntil jeg finner en bedre løsning her hos meg tror jeg ingen av fisken lider noen nød.
Postet 27.01.13 kl 19:08
Postet 28.01.13 kl 14:26
Hei du innsiktsfulle.
Flott at du vet så mye. Beklager at jeg undervurderte deg vedrørende kompentanse innen akvaristikk. Jeg gav deg bare et svar i beste mening ut fra den informasjonen (tekst + bilde) som du la ut på forumet.
Postet 31.01.13 kl 09:10
geir randbyFlott at du vet så mye. Beklager at jeg undervurderte deg vedrørende kompentanse innen akvaristikk. Jeg gav deg bare et svar i beste mening ut fra den informasjonen (tekst + bilde) som du la ut på forumet.
He he. Ikke beklag for at du prøver å hjelpe folk! Malawi har jo tross alt ganske annerledes behov enn "vanlig" akvariefisk, kanskje spesielt med tanke på pH og gh/kh.
Men veldig bra at TS fra før av hadde vann som passer Malawi, men det er vel ikke det jeg vil kalle vanlig akvarievann, da de fleste har vann i springen som holder pg mellom 7 og 7,5
Postet 31.01.13 kl 10:57
Endret: 31.01.13 kl 10:58