Hvilken fisk på bildene?

hei

kjøpte et brukt kar og noen fisk fulgte med.
kan noen hjelpe meg litt å identifisere?
noen vet jeg hva er, og noen ikke
bilde nr 1 er Afrikansk sommerfuglfisk
Kim Andre Reiersølmoen
bilde nr 1 er Afrikansk sommerfuglfisk

takk
Nr 2 er en palettciklide.
Nr 3 ser jeg er papegøyeciklide (den oransje/gule) i bakgrunnen
hva heter den blåe mellom paletten og haien?
Kliff-Arne
hva heter den blåe mellom paletten og haien?

Den med gul hale? Pseudotropheus acei mener jeg
Hei.

Den blå mellom haien og paletten ser ut som en Pseudotropheus sp. acei
Og på det siste bildet så er den store en Jack Demsey (oppkalt etter den store bokseren, men god grunn...!). Og den gule er en Labidochromis sp. "Golden". Du har en skikkelig miks av fisker fra mange forskjellige deler av verden
okey

da er det bare den store på bilde 3 , det virker som han er sjefen i karet ihvertfall.

hvilken type malle?
den er ca 17-20cm stor og hvor gammel kan den være da?
Kliff-Arne
hvilken type malle? den er ca 17-20cm stor og hvor gammel kan den være da?

Det er vanlig Plecostomus. Jeg klarer ikke uttale meg om alder. Det er helt avhengig av hvor stor tanke den har gått i, og tilgang på mat. Eggene til disse blir oftest "plukket" i naturen, og foret opp i fangenskap før de blir solgt til fiskegrossistene, så ikke så lett å si Men den kan bli stor! Og den krever sin plass! Søk i forumet, masse masse informasjon om den.
Dette er kanskje den mest ekstreme fiskesuppe jeg har sett, virker nesten som om noen har forsøkt å lage den villeste mix de kan forestille seg.... Orker ikke gå igjennom vannverdier og behov rundt alle disse, men det vil trolig være umulig å gi tilfredsstillende vannverdier for alle disse. I tilleg vil agresjon og adferd fiskene imellom være ett problem.

Anbefaler egentlig at du plukker deg ut en du bare må ha av disse, finner hva som passer sammen med den (fiskedatabasen her) og oppretter ett miljø der hvor disse vil trives. Så kvitter du deg med resten.

Hvor stort er karet?
Digi
Dette er kanskje den mest ekstreme fiskesuppe jeg har sett, virker nesten som om noen har forsøkt å lage den villeste mix de kan forestille seg.... Orker ikke gå igjennom vannverdier og behov rundt alle disse, men det vil trolig være umulig å gi tilfredsstillende vannverdier for alle disse. I tilleg vil agresjon og adferd fiskene imellom være ett problem. Anbefaler egentlig at du plukker deg ut en du bare må ha av disse, finner hva som passer sammen med den (fiskedatabasen her) og oppretter ett miljø der hvor disse vil trives. Så kvitter du deg med resten. Hvor stort er karet?

hehe - tenkte det samme! Sør Amerika, Øst og vest Afrika også topper man det hele med Papegøyecikliden Sl
har dere navnet på den store på bilde 3?

når det gjelder den ekstreme fiskesuppen, så kjøpte jeg et kar med disse oppi, så det er ikke jeg som har mixet.

Kliff-Arne
har dere navnet på den store på bilde 3? når det gjelder den ekstreme fiskesuppen, så kjøpte jeg et kar med disse oppi, så det er ikke jeg som har mixet.

Det har jeg svart på i innlegg nr. 8. Jack Demsey heter den!
ja det har du, beklager. da vet jeg va alle heter.

disse går idag i samme karet ja, men har flere kar som er satt opp, så sortering vil bli gjor for å tilfredstille fiskens behov.
så dere trenger ikke å ringe fiskepolitiet
Haha, var ikke ment som en krittikk til deg. Fikk med meg att du fikkk karet med dette innholdet. Veldig greit å få delt de opp. Regner med tråden her var ment som en del av det (greit å vite hva det er for å finne vannverdier og leveområde :P)
Papegøya anbefaler jeg uansett som kattemat, unaturlige greier som ikke har livets rett i mine øyne.... Men det får være opp til deg.
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=15045
ja de papegøyene er virkelig merkelige skapninger.
dattra mi på 2år syns det er utrolig festlige da
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap