Rød fisk

Hentet nettopp ett akvarium, og når jeg kom hjem var det fisk i den!
Har prøvd å finne ut av hvilken art, men det er mye å lete etter. Vet de er ganske vanlige, for jeg har sett de før.
Takk for all hjelp
Yup. Vurderer dem selv for egen tank. Om du vil beholde den bør du gjerne finne noen venner, de liker seg visst best i grupper på 5-6++ Lykke til, og kos deg med oppsettet!
Nei, er ikke den trur jeg. Alle tre va helt lik, trudde kanskje det va rød smykketetra(?) men denne er rød over hele ryggen. Men brun og hvit under.
Slik jeg forstår deg er jeg usikker på om du bare har sett på første bildet? Her er bilde av to i lek, da får hannen sterkest rødfarge.
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7676&tab=3&image=4179

Fra info: "Hannen er kraftig rød mens hunnen er mer gulaktig. Mister litt av intensiteten i fargen hvis den blir skremt." Kanskje de får fargen tilbake når ting har roet seg etter flyttingen? Aldri kjedelig med akvarie

Men du får lese og sammelikne videre, du som har tilgang til kildematerialet, godt mulig jeg/vi har bommet..
Ha, og er ganske sikker på at det er ikke samme fisken. Ingen av de er helt røde, men alle har rød rygg bare rygg og finner(?) er røde. Oransje stripe, så Brun stripe på sidene, og hvit mage. Ligner på neontetra, bare 3 ganga så stor haha
Beklager dårlig bilde
Men skal gi det noen dager, så ser vi om det kanskje er to hanner. Vi fikk tak i damen som solgte oss akvariumet (og ikke fortalte at det va fisk oppi, plutselig så vi båre en rød prikk i noen cm vann. Så da va det bare å få det gående og gjøre det beste ut av det) og hun sier at det er to hunner, og hannen hadde død for noen dager siden. (Kjønnene va i følge dyrebutikken riktig) men vi vet alle at desverre ikke alle i dyrebutikken vet alt. Så vi venter å ser
Takk skal dere ha for linker uansett!
Jeg tror og at det er denne

Rød smykketetra er det garantert ikke for den har svart/veldig mørk buk.

Lykke til
Det du har er absolutt ingen smykketetra.

Om du går inn på cherrybarbe og klikker på bilder så ser du at det er litt forskjellige farger på dem og kan se at din er ganske lik det nest siste bilde.
Som Silvershaded skriver, er det en Puntius titteya som er avbildet. Det er ingen som helst tvil.

Stephan
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap