Er helt blank

Da jeg kjøpte disse som bitteliten ble jeg fortald at det var L-144, men det fant jeg fort ut ikke stemte etter ett kjapt søk, fant da ut på egenhånd at det må være Ancistrus SP oppdrettsvariant, men etter å hatt besøk av Livsforvalteren forteller han meg at det vertfall ikke er oppdrettsvariant. Så da lurer jeg på om noen vet hvilken det er? Vi tenkte kansje det var en lokal Hybrid kryssning som kun finns her jeg bor :p hehe. Noen som vet navnet?
Kan ikke huske at jeg var så bastant Det jeg husker jeg nevnte var at jeg hadde hørt at noen av de fremavlede L-mallene kunne "falle tilbake" til oppdrettsvarianten med deler av yngelet, så det kunne hende det var tilbakemuterte L-144, men at de så jo ut som O.V.

Selv har jeg noen O.V. som ikke ser så OV ut som dine. Tror jeg må se litt mer på bilder, nesten 2 mnd siden jeg satte meg inn i ancistrus.

--

Nå har jeg sett på bilder og kommet frem til at vi begge har OV. Er en del variasjon, fra svart med ganske rene prikker som dine til svart-brun med lysere brune felter som mine. Var bilder av L-144 og Super Red blant dem også, så det bekrefter til en viss grad det jeg sa. Bl.a. var det et av L-144 med yngel, og alle ynglene så ut som OV.

Så får vi se om det dukker opp noen her som kan kvalitetssjekke utsagnene
Livsforvalteren
Kan ikke huske at jeg var så bastant :) Det jeg husker jeg nevnte var at jeg hadde hørt at noen av de fremavlede L-mallene kunne "falle tilbake" til oppdrettsvarianten med deler av yngelet, så det kunne hende det var tilbakemuterte L-144, men at de så jo ut som O.V. Selv har jeg noen O.V. som ikke ser så OV ut som dine. Tror jeg må se litt mer på bilder, nesten 2 mnd siden jeg satte meg inn i ancistrus. -- Nå har jeg sett på bilder og kommet frem til at vi begge har OV. Er en del variasjon, fra svart med ganske rene prikker som dine til svart-brun med lysere brune felter som mine. Var bilder av L-144 og Super Red blant dem også, så det bekrefter til en viss grad det jeg sa. Bl.a. var det et av L-144 med yngel, og alle ynglene så ut som OV. Så får vi se om det dukker opp noen her som kan kvalitetssjekke utsagnene :)

Nei du var ikke så bastant, det er riktig, bare jeg som dramatiserer litt :s
Ingen som vet, eller ingen som gidder å svare meg?
Sånn jeg ser på det, er L144 også en oppdrettsvariant. Men den vi kaller L144 er renavlet for den gule fargen, og skal kun gi gule avkom. Lite sannsynlig at det er en "throwback", mer sannsynlig at det er et avkom av enten "ren" OV eller en krysning OV+gul i en eller annen kombinasjon. To avkom av OV+gul vil antagelig kunne gi både gul og "vanlig" OV.
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap