Zoo1 i ålesund

Rundt omkring ser jeg folk skriver mye positivt om denne butikken, om både fisk og produkter. Jeg må si meg enig i at de har utrolig bra kvalitetsprodukter (litt høye priser kanskje), og det de ikke har bestiller de inn, de ansatte er utrolig hyggelige og hjelpsomme og virker som de kan mye (bortsett fra lærlingene og ungjentene med sommerjobb), og det de ikke kan spør de om. Fisken derimot...

Jeg skal fortelle litt om hva jeg opplevde sist jeg var innom for å se om de hadde eplesnegler.

I gullfiskkarene lå det mange dø fisk. I et kar med masse maller lå det død fisk og et bittelite skjellett. I et annet kar med maller lå ei svær malle og fløt livløs i overflata, og man kunne se den hadde ligget der en stund (nå snakker vi nesten like stor som en håndflate), det var kampfisker i halvparten av alle karene og det så ikke ut til at de hadde det så greit. Hos albinocoryene var det minst fem døde. Jeg så guppy med masse sopp på opptygde haler. Jeg fant karet med eplesnegler... trodde jeg. De var døde alle sammen (det luktet shifty og de fleste skallene var tomme), og de gule skallene var grønne/svarte/hullete. Jeg snudde meg, og bak meg på et arbeidsbord stod det 6-7 plastikkopper (2-3 dl) med em kampfisk i hver. (Jeg mener de har stått der en stund for jeg tror jeg har sett dem de siste gangene jeg har vært der) Jeg så enda flere grusomheter som jeg ikke kommer på i farta. Passet på å kommentere alt dette høylydt til søsteren min og jeg så at hun som stod og luket planter hørte det.

Jeg gikk frem til kassen for å spør om de hadde eplesnegler (håpte at de kanskje hadde noen jeg hadde oversett i bedre forhold i en annen tank) og hun sa ja, jeg tror kanskje det. Hun tok meg med rett bort til tanken jeg så på tidligere, så nøye etter og sa: "nei, her er det bare døde". Også gikk hun fra tanken. Jeg gikk bort og latet som jeg kikket på rottene for å se om hun hadde tenkte å gjøre noe med det, men nei. Hun fortsatte å betjene kunder og brydde seg visst ikke mer om det.

Jeg skal innom om et par dager for å se om ting har bedret seg (pleier ofte å gjøre det). Jeg har ikke planer om å kjøpe fisk der ihvertfall.
Har vært på den butikken mange ganger før. Det er vel bare ett par år siden de pussa opp akvariedelen å jeg syntes den var riktig så fin i begynnelsen!
De siste gangene jeg har vært der har det ikke sett like bra ut.
Jeg har ikke sett like mye ille som deg på èn dag, men sykdom på flere fisk, små skjelletter og kampfisk i kopper høres misstenkelig kjent ut....

Forige gang jeg var der var det heller ikke så veldig mye fisk i akvariene. Men jeg vil tro neste fiskebestilling var rett rundt hjørnet.
Jeg har flere ganger før uttalt meg positivt om denne butikken til folk. Men i det siste har det dukket opp diverse som trekker veldig ned.
Mye tynn og skrøpelig fisk bl.a. og jeg har også sett den "kampfisk pyramiden" som står der.
Siste hendelsen jeg hadde der gjorde at jeg nå har gitt opp hele butikken og gått over til de i byen.
(Synes også det er ille at rottene blir løftet etter halen når de selges, bl.a. og flere jeg kjenner har fortalt små ting de har sett som trekker ned)
Det er et par damer som yter veldig god service der, det er eneste grunnen til at jeg kunne tenkt meg å handle der. Men de har blitt skjelden å treffe når jeg har vært der. Men i byen har de også god service og i tillegg tar de godt vare på dyra og fiskene er av meget bra kvalitet. Så derfor kjører jeg heller en time ekstra til sammen for å handle hos de.
Spesiellt de ved rutebilstasjonen, Tropebua Zoo. Bedre butikk finnes det ikke her i fylket mener jeg
Majones
Spesiellt de ved rutebilstasjonen, Tropebua Zoo. Bedre butikk finnes det ikke her i fylket mener jeg :)

Ja, det er den jeg mener. Er vel ikke flere butikker i selve sentrum. (Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? )
De er innom akvaforum -kanskje daglig- også, og anbefaler slike sider til andre. Kjempebra.
Ja, det er en på toppen av Storsenteret
Oi!! Sier du det?! Hehe, jeg er aldri på shopping lenger så jeg får ikke med meg noe! Skjeldent jeg er i byen og.
Hehe, jeg synes ikke den er noe særlig, da, men det virker som om fiskene er friske og og de har et ganske stort utvalg
noen som har vert her i det siste? meninger?
Zoo1 ålesund
(først vil jeg si at negativ kritikk som angår de ansatte ikke skal diskuteres usaklig på et forum)

-syns at folk ,bør se utviklinga på butikken under ett,.

-det er sikkert ting som sikkert kan forbedres,og det er mye som gjøres der, utbygging etc, og mye nytt kommer underveis., syns Zoo1 på moa har blitt en svært bra butikk..

-mye nytt å spennede, samt at de har karantene på alt av fisk ,før det selges.det er ikke mangebutikker som gjør.,

-derfor ser man dessverre døde fisk av og til i karene som har karantene ,nettopp fordi fisk ofte dør under/like etter transport og lett blit stressa og syke.

-Nå skulle vel kanskje det vært unngått, men tenker det finnes ikke en eneste butikk i hele landet som ikke opplever svinn på noen typer fisk.

når det gjelder dette, vet jeg at det faktisk jobbes med å unngå dette mest mulig med kortere transporter og raskere leveringstid,og bedre leverandører

-Når det kommer til kampfisk, så kan det sikkert diskuteres til det evige, vet ikke hvor mange diskusjoner det har vert her inne på forum.der blir de lærde aldri enige.

-det at sneglene ikke helt trives der, sier vel heller mye mer om vannet I vika,og vannet i akvariene ,enn at dyrebutikken misslig holder de.

-Snegler liker høy GH/Kh/PH.

og burde gått i egene kar, som hadde den riktige vannkjemien.temperatur etc etc...

tok lang tid før jeg fikk til både snegler og reker, nettopp pga vannet er litt spesielt..

PH:7.5
GH:0
kh:0

når det gjelder resten av butikken har den blitt bedre og bedre, og servicen er upåklagelig, det de ikke har skaffes i løpet av noen dager.

ta dere en tur nå, å se. og følg med etter hvert. det blir faktisk bedre og bedre med tiden..
forresten har saltvanns avdelingen blitt super flott--

Og den som ikke liker butikken , handle andre steder da,.

Jeg er der med gjevne mellomrom, og kan med glede si at de har forbedret seg kraftig. Trodde kanskje ting kom til å bli værre nå når de fikk flere akvarier, men der tok jeg feil. Er jo fortsatt ting som irriterer meg, som de stappfulle karene med halvdøde gullfisk, men bortsett fra det har de steget mye i gradene. Fikk nesten hakeslepp når jeg fikk se det midterste av de store flotte innredete akvariene i enden av "labyrinten". Neontetra, øksefisk, andre fisk jeg ikke kommer på med en gang, coryer og eplesnegler. Noen av disse passer jo ikke sammen, men det så uansett riktig flott ut.

Nå anbefaler jeg faktisk at folk tar seg en titt innom
Zoo1
ja ikke sant,. og nå har de fått stor saltvanns reol også,. og meir kommer vist etterhvert..

au lommeboka!

anbefaler faktisk alle som en å ta seg en kikk.

de der gullfiskane ,e jo ikke så ille lenger de heller. men de tåler lite syns jeg, spesielt slørhale gullfisk e svakere en de andre.

uansett ,. GO Shopping! på zoo 1.moa
Dette er butikken jeg bruker i ålesund området.
Flinke og hyggelige ansatte og bra peiling på fisk og om du savner noe kan dei fikse dette for deg
Nåja, så god peiling har de ikke. Hører ofte at de anbefaler fisk sammen som aldeles ikke bør være sammen. De selger fisker til folk som har bolle. Prøver å pakke på folk feriefôr og saltabletter og alt det der. Kanskje de har peiling, men de viser det ikke så godt.
Har brukt denne butikken i mange år også mens den låg nede i Spjelkavika.
Og jeg kjenner meg rett og slett ikke igjen i den negative kritikken de får. Men det må jo sies att i perioder har vært lenge mellom hver gang jeg har vært innom.
Fjortisfjollebetjening kommer man nok ikke utenom hverken her eller noen andre plasser uansett bransje.
Butikken var iallefall flott nå rett før jul.

Men nok om det.
Spørsmålet er om det er noe aktivitet på butikken ved rutebilstasjonen?
Og butikk på toppen av storsenteret??? Aldri hørt om.
Butikken ved rutebilstasjonen, Buddy Tropebua Zoo, er en butikk du bør stikke innom altså. Av alle dyrebutikker jeg har vært innom er denne min garanterte favoritt. Der får du fantastisk service, de har god peiling hele gjengen, stort utvalg (selv om prisene er litt stive) og de bestiller det du trenger om du ikke har det. Siden de ble med i Buddy-kjeden har de kjempeofte diverse kampanjer, veldig ofte katte- og hundemat, men også andre ting.
Zoo1
enig med deg der ropede og spiritus,.

dette er en flott og god butikk,.

og bedre blir den!
Var innom zoo-1 idag. Og det hadde jammen blitt en flott butikk . For en saltvannsavdeling, håper virkelig dei får dette til å gå rundt.

Har vært innom akvariesjapper mange plasser rundt om i Norge men dette er jo i særklasse best.

Men rokka dei har såg ut til å være klar for fiskehimmelen, vrengt opp disken hele veien rundt og skinnmager. En ide å gi den vekk til noen med peiling istedenfor å prise den til 980.-???
Slenger meg på her jeg også.

Syns at zoo1 har kommet seg mye i løpet av det siste halvåret/året. Den nye akvarie avdelinga er blitt kjempeflott :o)

Buddy i byen er også en flott butikk, men de har veldig stive priser syns jeg.
Zoo1
den rokka var enda mer skinn mager når den kom, gikk lang tid før den spiste. men fikk nå det til også etterhvert.
joda zoo1 på moa er blitt en alle tiders super butikk.. og mye spennede er på gang..

bare følg med,.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap