Er dyregod butikken i charlottenberg i sverige bra???

Er dyregod butikken i Charlottenberg i sverige bra???

Hilsen Tryggve
Jeg var der på onsdag, og ble litt skuffet for å være ærlig. Var ikke så mange akvarier der, og de var fylt med de vanlige guppyene, molly, sverddragere og gullfisk. Knøttsmå ancistrus, corydoras aeneus og trilineatus. De hadde elefantfisk også, og oscar. Utvalget var skralt, men det kan jo ha noe med påsken å gjøre også.

Greit å stikke innom om en er der allikevel, men ikke en butikk jeg kjører til kun for å besøke om jeg ikke skal til Charlottenberg for andre ting.
Det er aldri det store utvalget med fisk i denne butikken. Jeg er innom der stadig vekk og kikker, siden jeg bor like ved svenskegrensa, og ofte er i Charlottenberg for å handle andre ting. Butikken er ryddig og ordentlig, men ikke spesiellt billig. Jeg foretrekker å handle fisk i Oslo hvor utvalget er større, selv om det betyr lengre reisetid for fisken.
ElinH
Jeg var der på onsdag, og ble litt skuffet for å være ærlig. Var ikke så mange akvarier der, og de var fylt med de vanlige guppyene, molly, sverddragere og gullfisk. Knøttsmå ancistrus, corydoras aeneus og trilineatus. De hadde elefantfisk også, og oscar. Utvalget var skralt, men det kan jo ha noe med påsken å gjøre også.

Jeg var der i fjor sommer og det var mer eller mindre det samme. Guppy, Molly, Platy, Gullfisk, etc. Så kanskje de har valgt en forretningsmodell basert på "bare vanlig fisk og ingen nerde-fisk".

Dyrego-butikken i Oslo derimot er vel verdt et besøk, de har egen import fra Asia og Sør-Amerika og dermed mye som ikke "alle"/imazo-forhandlerne har.
Jeg tror de samkjører med de andre Norske Dyrego-butikkene så alle burde være i stand til å skaffe mye rart. Kanskje butikken i Sverige kan ta bestillinger på det samme utvalget?
Tryggve
Er dyregod butikken i Charlottenberg i sverige bra?

Skal du ha akvarie utstyr finner du det sikkert rimeligere andre plasser enn i Charlottenberg. Dette vel ikke ikke akkurat verdens navle..

Skal du ha spesielle fisk eller andre levende ting til ditt akvarie må du nok besøk de større butikkene i Gøteborg eller Malmø osv for å finne noe spesielt. Ordet større er vel kanskje ikke helt rett, men hvis du forteller hva du skal ha er det sikker noen som vet hvor du finner dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap