Dvergkulefisk i 1 litersglass

Da jeg var å kikket på fisk på en av de lokale dyrebutikkene idag så jeg de solgte dvergkulefisk i litersglass. På bunnen av det ene glasset lå en død kulefisk, full av sopp. Det var helt forferdelig og jeg klarte ikke være der mere. De selger kampfisk i sånne glass pga labyrintorganet, men kulefisk har jo ikke dette..? Hver gang jeg har vært der ligger det døde fisker i nesten vært eneste kar og fiskesammensetningene er helt uforklarelige.
Synes de som jobber på dyrebutikk skulle vært pålagt å ta et kurs om akvaristikk eller noe sånnt.
Følte bare for å dele min erfaring med denne forferdelige dyrebutikken. Vet ikke om det er lov å navngi dyrebutikken så jeg lar det bare stå slik.
Ikke bra!!!
hei jeg har som du sett mye rart i dyrebuttiker og jeg har været i snart alle over hele østlandet og jeg må si meg helt enig at det skulle vært pålagt at di som jobber i disse buttikene skulle vært på kurs i ikke bare akvarie hold men også dyre hold.
så da kommer et spørsmål hvem kan man rapporter til vist man oppdager sånt? selvfølgelig skjønner man at noe dyr/fisk vil dø også i buttiker men det er jo tragisk når nesten vært kar har dau fisk det er mange flinke rundt om men noen skulle ikke drevet med dyr. thomas.
Mat tilsynet
er de man kontakter om slikt,.

sånt skal ikke forkomme, og etter den nye dyrevelferdsloven skal alt slikt raporteres inn slik at de kan ta affere. her lider fiskene, og dårlig og shabby butikker skal vi ikke ha!
Nei, det er ikke lov å navngi butikker som du er missfornøyd med hær på forumet.
Heldigvis er vi nå som medlemmer av det Norske samfunn forpliktet til å si ifra når vi ser dyreplageri. Kontakt mattilsynet
tlf: 06040
kl. 08:00 – 15:45
Fortell om bekymringen din:helst veldig spesifikt om hva det gjelder(kulefisker i små litersmål), hvilken butikk, hvor, så skal de dra å se.
Ok, takk for info om hvem man skal kontakte. For på denne dyrebutikken hjelper det ikke å si fra om fiskene er døende eller allerede døde, for da sier de bare at de ikke har hadd tid til å plukke opp de døde fiskene..
Bare flott at noen bryr seg. Får håpe det ordner seg
Har nå meldt ifra til mattilsynet om forholdene på denne dyrebutikken. Håper alle gjør dette når de ser slike ting.
Jeg synes det er flott at du bryr deg nok til å si fra, Linesh
Veldig bra.
Godt gjort at noen tar affære når de i butikken ikke bryr seg.
Linesh
Ok, takk for info om hvem man skal kontakte. For på denne dyrebutikken hjelper det ikke å si fra om fiskene er døende eller allerede døde, for da sier de bare at de ikke har hadd tid til å plukke opp de døde fiskene..

Haha, ikke tid du liksom. Det kommer vel ikke så mange kunder til en slik butik at de ikke har tid vel?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap