Webzoo nede??

Sendte inn en bestilling på vanntester dit i går formiddag (har fått massivt fiskedød og er desp på å finne ut årsaken..!..) Har lest litt her inne om at det er delte meninger om webzoo og jeg er nå veldig usikker på hva jeg skal gjøre! Nettsiden har plutselig gått ned og ingen svarer på telefon der.. Noen som vet om jeg kan forvente meg varene (lagerstatus var positiv) i det hele tatt?? Noen som har bestilt den siste tiden og fått varene?
Fikk pakke derfra senest i dag og mail senest i forgårs.
godt å høre! tok det lang tid med ordren?
jeg har sendt en i dag ja, bestilte jo i går så er litt utålmodig men er krise i akvariet mitt og finner ikke årsaken uten vanntestene jeg nå har bestilt.. får vel bare krysse fingrene og håpe på det beste!?! kan ikke gå dager og uker uten å få det...
Altså: hvis ting super-haster, så ville jeg ikke under noen omstendighet satt meg og venta på postgangen (pluss ordrebehandling i en nettbutikk). Da hadde det vært å komme seg til nærmeste fysiske butikk som har slikt inne og kjøpt der - selv om prisen naturlig nok er høyere.
Fikk faktisk svar på mail nå og pakken blir sendt i dag!! Da er det liv i webzoo allikevel
Liz H
Altså: hvis ting super-haster, så ville jeg ikke under noen omstendighet satt meg og venta på postgangen (pluss ordrebehandling i en nettbutikk). Da hadde det vært å komme seg til nærmeste fysiske butikk som har slikt inne og kjøpt der - selv om prisen naturlig nok er høyere.

Enig. I tillegg så om du frykter feil vannverdier (nitritt/ammoniakk?); er det jo kun vannbytter som funker uansett - så det er jo sånn sett bare å kjøre på med vannbytter.
Spursway
jeg har sendt en i dag ja, bestilte jo i går så er litt utålmodig, [...] kan ikke gå dager og uker uten å få det...

Slik Liz H sier at i slike tilfeller er det ikke lurt å bruke nettbutikker. Jeg beregner bestandig med minst 14 dagers leveringstid på alle varer jeg bestiller på nett!

Så, ja det kan ta flere dager og uker før du får pakken fra din nettbutikk, men noen ganger er det utrolig hvor raskt det kan gå.
Aqua Ark takker Webzoo for kjempefine premier.

Jørn
Jeg bestillte en pakke fra webzoo på søndag og har mottatt den idag. Ikke vært og hentet den enda, men regner ikke med noen overaskelse.
Jeg bestilte derfra for fire uker siden, og har ikke hørt et pip.

Så det er tydeligvis fortsatt tilfeldig hvem som blir betjent og hvem som ikke blir det...

(Og nei, det hastet ikke.... da jeg bestilte varene. Det begynner å haste nå.)
Ring dem hvis du lurer på hvorfor ting tar tid. Jeg har tidligere bare hatt ekstremt hurtig ekspedering, bortsett fra siste bestilling. Det som er tydelig er at du får rask ekspedering hvis alle varene du har bestilt ligger på lager, mens det tar lengre tid dersom Webzoo må bestille varene varene fra sine leverandører. Så når man bestiller, kan det lønne seg å titte på hva lagerstatusen på varen er. Gjelder det en hastesak, kan du ringe dem og be dem om å sende hastevaren spesielt. Særlig når det gjelder medisiner er de hjelpsomme på dette feltet.
Bestilte varer fra webzoo søndag,og mandag fik jeg mail om at det var sendt,fik varene idag.
Og før når jeg har bestilt har altid fået mail dagen etter at det var pakket og sendt...
Så jeg fortrekker helt klart å handle der.
Lagerstatusen på webzoo.no var helt utmerket. Lagerstatusen i virkeligheten var det verre med, fikk jeg høre nå som jeg ringte dem.

Mer spesifikt har de skiftet leverandør av eikebarkekstrakt, og må levere et annet merke enn det som ligger i webshoppen. Ikke noe problem for meg, når jeg først bare får vite om det.

Og så var det noe med en tidligere faktura som jeg visstnok ikke hadde betalt. Etter det andre jeg har lest om deres måte å takle regnskap og sånt på, skal jeg sjekke mine egne kontoutskrifter før jeg tror på dem. Hvis jeg ikke har betalt, skal jeg selvsagt forte meg å gjøre opp for meg. Ikke noe problem for meg, når jeg først bare får vite om det.

Og dumt at jeg må ringe til dem for å få vite noe som helst. Når de ved handel sender meg en (trolig automatisk) beskjed om at varene vil bli sendt innen 3 dager, syns jeg det minste de kan gjøre er å sende en kontrabeskjed på eget initiativ, når varene viser seg å ikke ha blitt sendt innen de lovte 3 dagene.

Menmen, jeg hører jo at dette er en hobbybedrift drevet av en kvart teskjekjerring som er både pensjonert og sykemeldt, og ansatt i en delpermittert én-prosent-stilling, så det er vel litt over kanten å forvente noe som helst... (Dette siste var forresten en spøk, hvis noen skulle vurdere å føle seg fornærmet.)
Jeg har alltid vært kjempefornøyd med Webzoo og hadde egentlig bestemt meg for å ikke kommentere Webzoo igjen -blir litt lei av alle trådene som dukker opp om denne butikken.. Men sist jeg handla glemte jeg å bestille en ting og kontaktet Webzoo pr e-post:

Jeg la inn en ordre hos dere i går og tror jeg glemte å bestille denne:

Tropica Aquacare PLANTESUBSTRAT 2,5 liter
Produktnr: 180265

Kan dere sjekke min bestilling?

Det er veldig synd at man verken får en ordrebekreftelse eller kan gå
tilbake til sin ordre og sjekke evt endre og følge med på hvor i prosessen
ordren er. Er dette noe som kommer til å være mulig i framtiden?

Jeg fikk raskt svar:

Hei.

Du skal få en e-post på bestillingen du gjør hos oss, har du ikke fått den?

Vi jobber med en ny nettbutikk som skal ha alle de funksjonene du beskriver
+ mange til

Varen er lagt til.

Med vennlig hilsen

Per Ø. Bjørndalen
Webzoo AS

Dette er jo kjempebra syns jeg! Gleder meg til nettbutikken vil fungere sånn som man er vant med i andre nettbutikker

Og bare for å samtidig skryte av butikken; Bestilte fredags ettermiddag og hadde varene tirsdag. Jeg passer alltid på å sjekke at de varene jeg bestiller er inne på lager, det har nok mye å si for at jeg alltid blir raskt ekspedert!
Lro
Jeg passer alltid på å sjekke at de varene jeg bestiller er inne på lager, det har nok mye å si for at jeg alltid blir raskt ekspedert!

Men som sagt er det ikke alltid at lagerstatusen på nettbutikken reflekterer virkeligheten, og da hjelper det lite å sjekke.
Jeg er veldig fornøyd med de, bestilte søndag fikk varene i dag (onsdag)
Kampfisk
Når de ved handel sender meg en (trolig automatisk) beskjed om at varene vil bli sendt innen 3 dager, syns jeg det minste de kan gjøre er å sende en kontrabeskjed på eget initiativ, når varene viser seg å ikke ha blitt sendt innen de lovte 3 dagene.

Det stemmer at det er en automatisk ordrebekreftelse. Og hvis du leser videre etter setningen om at varene blir pakket i løpet av 1-3 dager, så står det:
"Hvis du ikke har mottatt denne mailen (mail med sporingsnummer, min tilføyelse) i løpet av disse dagene skyldes det at vi mangler vesentlige deler av din bestilling (sjekk lagerstatus). Ved spørsmål rundt manglende produkt, forventet leveringstid, henvend deg på mail@webzoo.net eller 66 79 50 18 for informasjon. Vi vil så informer så godt det lar seg gjøre om leverings tid etc. "

Kan det sies særlig klarere? Det står der i mailen - det er bare å lese den!

Jeg bestilte forøvrig varer i dag, og en drøy time etter at jeg sendte bestillingen, fikk jeg e-post med sporingsnummer. Det er kjapp behandling, det. Men det gjenstår å se når den faktisk blir postet. At man har fått sporingsnummer betyr nemlig ikke at den nødvendigvis er levert på postkontoret. Sist tok det en uke fra jeg fikk sporingsnummeret, til den faktisk ble registrert levert inn til posten.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap