Kjøp av akvarier fra nettbutikker

Jeg tenker å kjøpe meg" Juwel Rio 240" noe både webzoo og aquamaias har. Webzoo har opplyst ha fraktprisen vil bli, men finner ingen på aquamanias...

Er det noen som har bestilt akvarier fra Aquamanias og vet ca hva frakta kommer på ca?

Jeg tenker å bestille med møbel...
Jeg kjøpte mitt akvastabil 720 liter, heldekkende lysarmatur til dette samt lysrørene - hos aquamaias. Akvariet i seg selv veide nesten 100 kg. Akvariet stod på paller godt og forsvarlig innebygd/pakket.
Det ble sendt med tollpost. Og jeg betalte kr 5000,- (med moms) for frakten!
Nå bor jeg 34 mil nord for Trondheim, litt utenfor "hovedfartsåren".
Tollpost deler jo landet inn i "soner" - og jo flere soner varen skal sendes igjennom jo mer kostbart blir det jo.
Ta kontakt med aquamaias og innehaver vil undersøke billigste fraktemetode - og prisen for deg.

mvh
Sjekk også Dahlsdyrerike..... de er desidert billigst i landet på nettop det akvariet og sender overalt tror de tar 3999,- med møbel... kjøpte det samme rio 240 hos dem....
4k for Rio 240 er jo vanvittig billig. Hvor mye tok de i frakt?

Går selv med tanker om 700L + når jeg flytter i leilighet. Kanskje enda større. Vil gi fiskene best mulige levekår.

Noen tips jeg bør sjekke ut? Har sett på de største karene til Wromak og Aquastabil.

-Tim
Jeg må skjekke på Dahls dyrerike om de har nettside. Jeg har begynt å tenke litt på akvastabil 240L også... Vanskelig å velge, men jeg så på en akvastabil i dag og den var faktisk veldig fin og lå omtrent på samme prisklasse som Juwel.
Men er det noen vits å kjøpe et så alminnelig og vanlig merke som Juwel fra en nettbutikk på Østlandet da? Dette er vel noe de vanlige zoobutikkene i Trøndelag har inne også...?

Det kan kanskje se billigere ut i nettbutikken der og da, men det blir nok slik at "vinningen går opp i spinningen" når man bor så langt unna, pga fraktkostnadene. Jeg tror rett og slett det er fare for at et Juwel kar vil ende opp med å bli mye dyrere ved å kjøpe fra et sted så langt unna.
Men, nå har jeg aldri sjekka prisene på akvarier i Trondheim da :p

Rio 240 mener jeg koster rundt 7000,-

Rio 125 koster 3700,-

-Tim
De har tilbud på Rio 240 till 3999! og 300 til 5495!
Jeg har sendt forespørsel, så får jeg se. Jeg hadde jo egentlig begynt å gå over til akvastabil nå.....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap