7 liters flatskjermsakvarie, jeg blir så lei av disse småakvariene :(
Sjekk denne annonsen på finn:
Jeg er så lei av disse fikse og fine småakvariene som dukker opp!! Prisbelønnet og greier, kjempeflott! Dette må jeg bare ha på kontoret mitt...
I følge deres hjemmeside Driver de med akvarieutleie og akvariestell! Hva i alle dager? Da må de da vite at denne flatskjermgreia på 7 liter og 3 dl vannbytte et par ganger i uka er riv ruskende galskap! Jeg måtte bare sende dem en bekymret og undrende mail. Lenka også til artikkelen om oppstart av akvarie og artikkelen "Akvarium for fiskenes skyld?" Jeg bare måtte... Jeg håper flere her inne gjør som meg og sender dem en mail om sine synspunkter.
Jeg er så lei av disse fikse og fine småakvariene som dukker opp!! Prisbelønnet og greier, kjempeflott! Dette må jeg bare ha på kontoret mitt...
I følge deres hjemmeside Driver de med akvarieutleie og akvariestell! Hva i alle dager? Da må de da vite at denne flatskjermgreia på 7 liter og 3 dl vannbytte et par ganger i uka er riv ruskende galskap! Jeg måtte bare sende dem en bekymret og undrende mail. Lenka også til artikkelen om oppstart av akvarie og artikkelen "Akvarium for fiskenes skyld?" Jeg bare måtte... Jeg håper flere her inne gjør som meg og sender dem en mail om sine synspunkter.
Postet 20.12.07 kl 15:03
Endret: 20.12.07 kl 15:12
Ja, det er skrale greier...
På "Vestkanten" her i loddefjord hadde de et stort og flott akvariumpå mange hundre liter... Dette karet ble fjernet til fordel for byggingen av en rulletrapp. Da jeg pratet med folka som tømte karet, så sa de at det skulle komme fisk tilbake der. Skuffelsen ble stor da det i stedet kom 4 flatskjerm-kar.
På "Vestkanten" her i loddefjord hadde de et stort og flott akvariumpå mange hundre liter... Dette karet ble fjernet til fordel for byggingen av en rulletrapp. Da jeg pratet med folka som tømte karet, så sa de at det skulle komme fisk tilbake der. Skuffelsen ble stor da det i stedet kom 4 flatskjerm-kar.
Postet 20.12.07 kl 15:26
Postet 20.12.07 kl 15:59
Postet 20.12.07 kl 16:11
Dette ser en desverre oftere og oftere.biXenKunden har alltid rett. Men jeg tviler på de hadde stappa kattunger i flasker hvis kunder ville ha det på dyrebutikken, så det har jo noe med holdninger til fisk å gjøre.
Akvarie er for tiden noe som er på moten - om det da er smått og vedlikeholdsfritt. Vi som heldigvis vet bedre, vet at begge delene er temmelig forkastelig
Er vel snart påtide å begynne å engasjere seg både stort og voldsomt for å få også myndighetene til å engasjere seg.
Bransjen tror jeg tenker det bransjer er til for: money money money i god, gammel ABBA-stil
Postet 20.12.07 kl 19:08
Jeg fikk et langt svar på min henvendelse dit og det endte faktisk med at de trekker annonsen MEN den kommer nok helt sikkert tilbake. Innehaver (tror jeg) mente annonsen ble lagt ut i hui og hast og at det derfor var sagt feilaktig om vannbytte og str på karet, det var nemlig på 9L og det passa fint til killi eller guppy. Jeg vet ikke, men det er kanskje noen killier som klarer seg på 9L? Jeg tar ikke diskusjonen videre med dem... Han presiserte i allefall i mail nr 2 at annonnsen ikke ble trukket fordi karet var for lite, men fordi det var mangelfull infomasjon. Og det håper jeg, at hvis annonsen kommer tilbake er det litt mer informasjon om hvordan man får til så få liter med vann og fisk.
Postet 21.12.07 kl 09:36
Endret: 21.12.07 kl 09:38
biXenKunden har alltid rett. Men jeg tviler på de hadde stappa kattunger i flasker hvis kunder ville ha det på dyrebutikken, så det har jo noe med holdninger til fisk å gjøre.
Finnes mange idioter, så kattunger på flasker har folk begynt med allerede. http://www.shorty.com/bonsaikitten/bkgallery.html Det er grusomt!
Fatter ikke at det er så mange som ikke har respekt for liv og levende dyrs behov. Ønsker de noe pent å se på kan de vel kjøpe et bilde eller en ting?
Postet 21.12.07 kl 10:27
Du må ikke tro på den historien der! Det er avklart for lenge, lenge siden. Dyrevernbeskyttelsen i USA har gått ut og forklart at det hele var et pek, et påfunn av to student-gutter. De to gutta hadde aldri trodd at hele verden skulle gå fem på, og ta spøken så alvorlig.
Det var altså kun en fleip!
Det var altså kun en fleip!
Anita LiavikFinnes mange idioter, så kattunger på flasker har folk begynt med allerede. http://www.shorty.com/bonsaikitten/bkgallery.html Det er grusomt!
Postet 21.12.07 kl 10:35
Hehe, Bonsaikitten er bare tull ja. Men forundrer meg ikke om noen amerikanere har prøvd. Med 200 millioner folk i landet så må det jo være en god prosentdel med litt mindre mellom ørene.
Men med fisk er sånt "akseptert". Mye av grunnen til det er nok at mange "vanlige" akvariefisker ikke har så utpreget oppførsel ved første øyekast. Da virker de dumme og da er det "ok".
Men med fisk er sånt "akseptert". Mye av grunnen til det er nok at mange "vanlige" akvariefisker ikke har så utpreget oppførsel ved første øyekast. Da virker de dumme og da er det "ok".
Postet 21.12.07 kl 10:50
Postet 21.12.07 kl 11:14
Virker sånn
LroNår jeg leser litt mer i mailen, skriver han at 3 dl vannbytte et par ganger i uka var ment for rekehold. Jeg behandler mine reker like godt som fisk... Tåler reker så lite vannbytte??
Liten morsom notis ang. reker; jeg hadde en viss, smule overflod av kloreker en stund og det hendte rett som det var at en reke eller to gikk med ut når jeg slamsuget akvariet mitt. Det var etter en slik rengjøring jeg brukte kjellervasken hos meg som gikk i stykker etter dette. I bunnen av vasken lå det bare litt slamrester som holdt fuktigheten. Etter ca 4 måneder fikk jeg ordna vasken og så til min store forundring at, joda oppi der spratt det en reke rundt og "koste" seg. Lik blek, men ellers tilsynelatende ok. Putta den i akvariet igjen, og 1 dag etterpå hadde den fulle farger og var i finfin form
Ikke undervurdèr liv altså!
Postet 21.12.07 kl 12:24