Hviken innvendig pumpe skal vi velge?

eheim, fluval, amtop, boyu, tetratec osv osv...

Noen mener ditt andre datt......
Har lest inn og ut på div tråder, men klokere ble jeg ikke...

Jeg skal ha 2 innvendige pumpe

1 i 200 liter og 1 i 120 literen

Hva skal vi velge.....??
Har vært innom
aquamanias, som er best på pris, mer er jo ikke åpen, veldig synd....
webzoo
tropefisk
akvasia
aquazoo
rudzoo (noen med erfaring med pumper herfra...?)
Til det minste karet vil feks en Fluval4+ være fin. Billigst på webzoo tror jeg.
Jeg personlig er tilhenger av Eheim.
Har hatt mange typer filter nå, å de som varer er Eheim.
Er du helt sikker på at du vil ha en innvendig pumpe i et såpass stort akvarium som en 200 liter? Jeg ville definitivt gått for utvendig filterpumpe til den store akvariestørrelsen. Det vil lønne seg, du vil få mye mere biologisk filterkapasitet.

Det er mange som skryter av Fluval filtere som innvendige filtere, men da i modifisert tilstand for å øke filterkapasiteten. Hvordan ser du her. Det er jo en løsning du kunne brukt i 120 literen iallefall?
Ciklide
Jeg personlig er tilhenger av Eheim. Har hatt mange typer filter nå, å de som varer er Eheim.

Hvilken vil du anbefale...?
Eheim kraftpakke, aquaball eller vanlig og til hvilket kar...?
mona o
Er du helt sikker på at du vil ha en[I] innvendig[/I] pumpe i et såpass stort akvarium som en 200 liter? Jeg ville definitivt gått for utvendig filterpumpe til den store akvariestørrelsen. Det vil lønne seg, du vil få mye mere biologisk filterkapasitet. Det er mange som skryter av Fluval filtere som innvendige filtere, men da i modifisert tilstand for å øke filterkapasiteten. [URLBLOCK1]. Det er jo en løsning du kunne brukt i 120 literen iallefall?

Må bruke innvendig på 200 literen...
Den er laget hos glassmester, og det er bare ledninger som har plass gjennom "sprekka"
Men, kan jo få skåret ut en bue slik at rør kan gå gjennom...
jeg har 3 innvendige Eheimer fordelt i to 50 literene og 85 literen.
Gamle modeller med svamp fra tidenes morgen. Vet ikke om de lages lengre en gang. :P
Men de funker! Har gjort det i mange år å vannet er fremdeles krystallklart!

I 400 literen kjøpte jeg ett nytt utvendig; Eheim Pro ll 2028.
Dette durer 400 literen sammen med en TetraTec EX 700.
Jeg er fornøyd med begge to men foretrekker Eheimen.
Når det er sagt er jo Eheimen mye større og beregnet på så store akvarier.
Tetratec'en er jo egentlig alt for liten, men er i hovedsak i akvariet for å gi litt ekstra sirkulasjon.

Jeg ville gått for Eheim. Mye for pengene og du har i magne år.
Fluval sine innvendige pumper er overlegent bedre en eheim sine, ihvertfall de vi har her.
Mye bedre trøkk i fluval 2+ og 3+ enn det noen gang har vært i eheim sine aquaball.
Hva med høre her under skjøpsrubrikken om noen har Juwelpumper til salgs. Det er mange som har fjerna dem fra juwelkara sine. Juwel Compakt til 120 literen og Juwel Standard til 200 literen. Med de nye Cirax-innsatsene (Web-zoo selger dem)ligger ikke dem noe tilbake for andre innvendige filtre. Bruk aqua-silicon og fest dem i et hjørne, lag plass till eventuell bakgrunn, og plant f.eks valesneria americana "natans" foran så blir pumpa skjult.

Jon
Jon Bruce
Hva med høre her under skjøpsrubrikken om noen har Juwelpumper til salgs. Det er mange som har fjerna dem fra juwelkara sine. Juwel Compakt til 120 literen og Juwel Standard til 200 literen. Med de nye Cirax-innsatsene (Web-zoo selger dem)ligger ikke dem noe tilbake for andre innvendige filtre. Bruk aqua-silicon og fest dem i et hjørne, lag plass till eventuell bakgrunn, og plant f.eks valesneria americana "natans" foran så blir pumpa skjult. Jon

Jepp det er et greit kjøp.
Disse "ræva"juwel pumpene får du billig og som Jon sier, de ligger ikke noe bak de andre innvendige pumpene, kanskje heller foran.
Og benytter du de nye cirax innsatsene ja da har du et knakende godt filter.
Ulempen er at selve filter innsatsen er litt stor, men betyr ikke det noe, ja da bør du gå for et slikt filter.
Det får du billig.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap