Varmekolbe som er satt ned på minimum og fortsatt er vannet 26,5grader

Har ei varmekolbe: Magicterm Podac 100w ett eller annet, som jeg nå har satt ned til det minimumme på temeratur (16 grader) men karet er26,5 grader. Lurer på om jeg bare skal kutte ut å ha varmekolbe. Har tetra oppi og etter hvert Corydoras. Har ellers ei kolbe på 50w.

Bør jeg ta bort den som jeg har stående. Hva er forresten garantien på en slik kolbe?
Prodac er dessverre et søppelmerke uten like, så gå bare tilbake med den og klag. Forlang heller en tilgodelapp, enn å kjøpe mer av Prodac-merket. Tropehagen, ikke sant? Det er de som er "forpliktet" til å føre det merket på alle slags ting. Kunne ønske de kuttet det ut, for jeg handler ikke på Tropehagen mer pga dette. Man finner jo ikke noe av skikkelig kvalitet der lenger pga det drittmerket Prodac har brøytet seg all plassen i hyllene....

Du har minst et års garanti iflg norsk kjøpslov på småelektriske artikler.

PS!
Du har sikkert kastet emballasjen og det som var inni den nå, som f.eks. bruksanvisningen, men det KAN hende at kolben måtte kalibreres av deg før bruk. Det er det mange typer varmekolber som må. HVIS butikken sier at "Har du kalibrert den?" så svar bare "ja, men det funker ikke likevel"
Da er de nødt til å ta den i retur
Hva er romtemperaturen hvor karet står? Står det i nærheten av en annen varmekilde (peis, varmeovn, vindu med direkte sollys osv)? Har du lys over akvariet? Hvor stort er karet? Hva slags temperatur er det du ønsker å ha?
mona o
Prodac er dessverre et søppelmerke uten like, så gå bare tilbake med den og klag. Forlang heller en tilgodelapp, enn å kjøpe mer av Prodac-merket. Tropehagen, ikke sant? Det er de som er "forpliktet" til å føre det merket på alle slags ting. Kunne ønske de kuttet det ut, for jeg handler ikke på Tropehagen mer pga dette. Man finner jo [I]ikke noe[/I] av skikkelig kvalitet der lenger pga det drittmerket Prodac har brøytet seg all plassen i hyllene.... Du har [I]minst[/I] et års garanti iflg norsk kjøpslov på småelektriske artikler. PS! Du har sikkert kastet emballasjen og det som var inni den nå, som f.eks. bruksanvisningen, men det KAN hende at kolben måtte kalibreres av deg før bruk. Det er det mange typer varmekolber som må. HVIS butikken sier at "Har du kalibrert den?" så svar bare "ja, men det funker ikke likevel" Da er de nødt til å ta den i retur ;)

Jepp, Prodac og tropehagen! Har Prodac opp til halsen selv. Dette var en akvariepakke som ble kjøpt 30august. Skal ta meg en tur dit i kveld. Men jeg må nesten spørre om hva kalibrering er? Har forresten embalasjen
Judosola
Hva er romtemperaturen hvor karet står? Står det i nærheten av en annen varmekilde (peis, varmeovn, vindu med direkte sollys osv)? Har du lys over akvariet? Hvor stort er karet? Hva slags temperatur er det du ønsker å ha?

Er usikker på romtemeraturen, men tipper ca 25 grader i rommet. 62litern som står ved siden av 110Litern(som har denne kolba) har ikke varmekolbe og har en temperatur på ca 25 hele tiden. Den har stått uten i ca 1 uke.

Det er 6 spotter i taket over karene som pleier å være avslått (høy takhøyde), og ellers stort sett mye lys i rommet (stua)
Har bruksanvisninga også!!
Står ikke noe om kalibrering

Men om jeg tar ut kolben nå, så vil temperaturen synke. Har 7 ildtetra der nå... går det bra?

som sagt ønsker jeg helst å kutte ut varmekolba, men jeg kan kjøpe ny eller bruke den på 50W
Siden romtemperaturen er såpass høy, kan du sikkert ta ut kolben. Jeg bruker sjelden varmekolber på akvarierommet og temperaturen der inne ligger på mellom 23-26°C, avhengig av tidspunkt på døgnet, årstid osv.

Men husk på dette:
Ikke åpne vinduet i rommet det står om morgenen før du går hjemmefra, slik at det står åpent hele dagen og gjør rommet iskaldt ....

Tenk på det før du lufter. Store utluftninger på kort tid er mest effektiv lufting uansett, iflg. det jeg har lest om best innemiljø Dvs sett heller vinduet på vid vegg et par minutter og lukk det så igjen.

Takk for tips!
Jeg lufter skjeldent da jeg bor i byen med trafikert vei rett ved. Men det hender jeg slipper Sara (hund) ut for å tisse. Kanskje ekstra viktig å tenke på om sommeren!
hmm jeg kjøpte zeolite og keramikkrør av prodac merket (tropehagen jah) til det utvendige filteret mitt, er det like elendig som dere mener resten av produktene deres er? :S
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap