Fluval u1, u2, u3 og u4 - den nye serien

I min søken på nettet fant jeg denne nyheten. Sikkert noen som har sett det fra før, men Fluval har tydeligvis kommet med en ny serie filtre. U - serien.

Ser frem til at de kommer i norske butikker. Skulle gjerne tenkt meg å prøvd et av disse i et mindre kar.

Link til U- filtre

Noen der ute som har sett eller prøvd disse nye filterene??
Finnes noen enkle tester av dem på nettet. Ser veldig greie ut å ha med å gjøre. Skal prøve en så snart jeg får fatt i en, den gamle serien har en del svakheter men er alikevel de greieste innerfilterene å ha med å gjøre, håper de har fått bort noen av svakhetene nå.

Den virket mye mer avangsert ut enn den gamle gode og enkle! Jeg er en enkel sjel og liker det som er enkelt
U2
Hei, kjøpte en U2 for litt siden som er til test i ynglekaret(28l) nå.
Filtret virker veldig godt sammensatt og gjennomtenkt.
Det er kansje ikke like lett å modifisere som pluss serien, men det virker mye enklere å rengjøre da jeg har satt toppen like over vannoverflaten, slik at det er bare å poppe opp lokket å ta filtrene ut uten å slå av pumpen.
Mitt filter har ikke hatt behov av rengjøring enda, men kan komme tilbake med rapport når det er gjort.
U1 er ikke annet enn en 1+ snudd på hodet. Det er først på U2 du finner de nye filterelementene, å modifisere disse ser ikke serlig vanskelig ut, og jeg vil tro att disse godt kan modifiseres med bioballer (som jeg har veldig sansen for).Vurderer å skaffe meg en bare for å se hvor effektiv jeg kan klare å få den med bioballer....
Tror jeg skal prøve en sliken en om ikke lenge. Skal ha en ny bestilling hos Aquamanias om ikke lenge, så vi får se
Digi
Finnes noen enkle tester av dem på nettet. Ser veldig greie ut å ha med å gjøre. Skal prøve en så snart jeg får fatt i en, den gamle serien har en del svakheter men er alikevel de greieste innerfilterene å ha med å gjøre, håper de har fått bort noen av svakhetene nå. [URLBLOCK1]


Har du noen erfaringer å dele nå ett halvt år etter?

Sliter med dårlig økonomi og ett akvariet som sprakk når de sprengte ny E6 borti lia her.. Så har egentlig ikke råd til hverken nytt kar eller pumpe. Men fikk bare tak i 45 liter kar, så pumpa jeg har er for liten. Så må ha ny pumpe..

Karet står på soverommet, så det jeg bekymrer meg mest for er støyen når det begynne rå gå tett..

har eple snegler og de møkker til noe alvorlig. Må rense fluval 1 + filteret 1 gang i uka sånn det er nå. Så MÅ ha større.
Har vert veldig fornøyd med min U3 så lenge den står på topp eller bunn utblåset. "Spray baren" har en tendens til å tette seg til ved hard belastning.
Sammenlignet med 3+ (umodifisert) virker U3 mye bedre. Det tar lang tid før det tetter seg til, og ikke er det samme problem med at rotor blir stående etter strømbrudd.
Takker. Da kjøper jeg meg U2 i morgen den dag, om jeg orker å stå opp tidlig nok!

Tusen takk for info!
For en herlig pumpe!

Digget hvor enkel den er å rense, og hvor latterlig stillegående den er i forhold til den gamle!

Løp å kjøp! Anbefales på det sterkeste!
Digi
Har vert veldig fornøyd med min U3 så lenge den står på topp eller bunn utblåset. "Spray baren" har en tendens til å tette seg til ved hard belastning. Sammenlignet med 3+ (umodifisert) virker U3 mye bedre. Det tar lang tid før det tetter seg til, og ikke er det samme problem med at rotor blir stående etter strømbrudd.


Har hørt jeg må ta ut de svarte filterene. Da disse stjeler næring fra vannet, og er grunnen til at min vasspest ser så gjennomsiktuig ut.

Hva er din erfaring? Hva skal jeg i så fall bytte de med?
Standard tysk vare, alle filter derfra inneholder kullfilter. Det er det bare å ta ut og ferdig med det.
Men fjern og destruer vasspesten din med det samme. Det er forbudt å ha!
Vasspest
Du må skille mellom Egeria Densa og Elodea canadensis. Den første er lovlig mens den andre er det ikke. Er den kjøpt på akvariebutikk er den garantert en Egeria Densa og den er det ikke noe problem med.
Digi
Men fjern og destruer vasspesten din med det samme. Det er forbudt å ha! [URLBLOCK1]


Nei, det en fullstendig lovlig. Er Egeria Densa ..

Og den bruker jeg somm mat til eplesnegelne mine. Så den MÅ jeg ha! Me den ser vassen og rar ut.. Så da får jeg dra ut de kull filtrene av U2 pumpa.

Er du sikker på at de må vekk? Er så sykt krystalklart fint vann. Men eplene må jo ha mat busken sin..

Er det noe det går å erstatte de svarte filterene med? Som ikke stjeler næring fra vannet?


PS: Jeg skal refere til vasspest som egerie densa her etter, for å unngå slike missforståelser.
Digi
Standard tysk vare, alle filter derfra inneholder kullfilter. Det er det bare å ta ut og ferdig med det.


Har pluval + serien fra før. Der er det bare svamper i. Ikke noe kullfilter.

Er bare 2 hvite svamper i fluval + 4, og bare en liten hvit svamp i fluval 1 +, .. Også har jeg hørt at fluval U1 bare er en fluval 1 +, snudd på hode.

Men jeg får nå bare ta ut disse svarte tynne filterene, og se om planten kommer seg. Er bare densan som sliter, og den tar visst opp næring fra vannet. Og jeg trenge også alger i karet, da jeg dretter snegler der.
Er det noen som har målene på fluval u2?

Lurer på om den blir for høy til å ha stående..

Så om noen har den, kan du sette den stående, og måle hvor mye vann en minst må ha for å få utblåsningen 1 cm under vann?

Mister jo den enkle rensefunksjonen om jeg må sette den sidelengs..

Altså; jeg har ett akvariet som bare har 19 cm vann i seg..

Vil den pumpa fluval U2 fungere der, eller blir det akkurat for lite vann?

Hørt høyden er 20 cm.. Men skal bruke strålerør-instillingen for å unngå å få for sterk vannstrøm i karet..

Men problemet er jo om den blir dekket med vann eller ikke.

har føde kar for eplesnegler. Og de må ha sånn "halvfylt" akvariet, for å legge egegnene sine tørt. Så har lite å å gå på..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap