Noen som har erfaringer med 2232 ecco filter

Jeg tenker på et utvendig filterpumpe til 62-litern, men jeg har ikke veldig mye penger, så da jeg kom over denne ble jeg litt interesert

Men, noen som har negative og positive ting å si om produktet?
Jeg hadde et Ecco filter en gang, og det gjorde forsåvidt en glimrende jobb Ingenting å si på det.

Problemet oppstod hver gang jeg måtte rense det :p Heldigvis trenger man ikke det så ofte med den typen filter, men lokket og låsemekanismen på det er et plunder å få til. Jeg greide å knekke en dings ved håndtaket/bøylen.... to ganger!! Det skjedde etter at jeg var ferdig å rense og skulle ha lokket på igjen og låse det med bøylen i opprett posisjon.

Så hvis du går for Ecco, sørg for å ha et par reservedeler i hus
hmmm. Minner meg litt om Tetra Tec`en. Problem med lokket, men den var lekk i tillegg. Har tenkt å handle på Webzoo.net, så om du har andre forslag som ikke blir for dyrt så er det bare å komme med de!

Hadde du eccoen lenge?
Husker ikke hvor lenge jeg hadde Eccoen. Et år kanskje? Brukte den i en 63 liter jeg hadde da.

Men det kan jo hende det bare var meg som ikke var helt kompatibel med lukke-løsningen på akkurat de filterne der da Kan ikke si jeg har lest noe negativt om dem her, det burde jo ha stått noe fra tid til annen om det virkelig var et kjent trekk ved dem (folk er flinke til å skrive innlegg så fort det er noe å klage på vet du)
Eheim Pro I 2222 Spesial

400 kr dyrere men også ink filter

Uten tvil valgt denne istede
Har en ecco 2231 som vel er den samme som 32?

Synes den fungerer utmerket, men en må være forsiktig når en skal lukke den. Har ikke gått galt hos meg enda, men har tatt det veldig pent. Når jeg foret hardt med mye yngel i karet så gikk den fort vledig ned på sirkulasjonen og jeg måtte renske den litt vel ofte syntes jeg men gjør jo jobben sin
Samlern 2008
Eheim Pro I 2222 Spesial :) 400 kr dyrere men også ink filter :) Uten tvil valgt denne istede :)


Er jo best med filter man ikke trenger å irritere seg over, så 400kr... vel, det er 400kr. Egentlig ikke mye penger om man har den en stund da Bare blakk (som vanlig). Skulle gjerne ha skyldt på finanskrisen, men er ikke akkurat rammet av den heller:/

Må tygge litt på det.

Har du erfaring med denne pumpa selv?

skulle likt å vite hvordan den ser ut inni akvariet
Ingen erfaring selv
Men har hørt mye godt om denne serien og pumpa ser jo helt grei ut og må jo være optimal for ditt akvarium
Tviler ikke! Det er jo et kvalitetsprodukt dilux!
Men jeg synes Eheim sine pumper kan være litt "stygge" invendig i karet med mye rør som strekker seg på langs. Jeg ventter på ei fluval 305pumpe som jeg er veldig spent på! Den er faktisk ganske nøytral inni slik jeg har sett det. Jeg håper bare det ikke er feil på den, for jeg er temmelig lei av det:/ Det lønner seg ikke å handle via nettet når det blir feil på produktene Det er da jeg angrer på at jeg valgte å gjøre det enkelt og billig i forhold til de ordinære butikkene...

Men kjenner du til innholdet i filteret, om det er bra nok til ikke å skiftes ut med noe annet om du skjønner?
Har brukt samme innhold i en annen Eheim pumpe før
Samme type innhold som i classic 2213 for eksempel

Går ann å lese litt mere om dette her.
http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=230&produktid=1911&Navn=09.%20Eheim%20filtermatr.&HKatID=24

Samme pakke som følger med.

Tørrfisk
skulle likt å vite hvordan den ser ut inni akvariet


Det er utvendige filtere vi snakker om her... De skal ikke stå inni akvariet
Jeg har modellen som er et hakk større enn Eheim Pro 2222 som Samleren foreslår. Flere faktisk, tror jeg har 7 eller 8 av Eheim Pro 2224. Super-duper filtere, du vil aldri angre! De går som ei klokke, aldri noe tull.

Man kan enkelt justere ned vannsirkulasjonen (antall liter i timen) på dem så det gjør ingenting om du kjøper "for stort" filter (altså 2224 istedenfor 2222), det blir ikke "storm i et vannglass" siden man bare skrur ned sirkulasjonen. Det gjøres med den ene av de to spakene på toppen, den til venstre.
mona o
[QUOTE=Tørrfisk] skulle likt å vite hvordan den ser ut inni akvariet


Det er utvendige filtere vi snakker om her... De skal ikke stå inni akvariet
Jeg har modellen som er et hakk større enn Eheim Pro 2222 som Samleren foreslår. Flere faktisk, tror jeg har 7 eller 8 av Eheim Pro 2224. Super-duper filtere, du vil aldri angre! De går som ei klokke, aldri noe tull.

Man kan enkelt justere ned vannsirkulasjonen (antall liter i timen) på dem så det gjør ingenting om du kjøper "for stort" filter (altså 2224 istedenfor 2222), det blir ikke "storm i et vannglass" siden man bare skrur ned sirkulasjonen. Det gjøres med den ene av de to spakene på toppen, den til venstre.
På Tetra Tec ex 1200 var det et langt gjennomsiktig rør som gikk langs hele akvariet for "utblåsing" av vann (blir vel kanskje det sammen som sirkulasjonen) og det var ikke så pent å se på. Mye plass tok det også.

Hvor blir rørene for innsuging og utblåsing (ikke de rette ordene men..) av vannet plasert?
Tror det må bli en slik pumpe altså Har du hatt dine lenge?
Rørene er grønne og matcher plantene hehe..
Man kan også benytte seg av forskjellige utblås
Selv tok jeg å kappet av 3-4 av hullene
Så jeg satt igjen med 2-3 stk Og fikk samtidig mere sirkulasjon på de pumpene jeg hadde
Samlern 2008
Rørene er grønne og matcher plantene hehe.. Man kan også benytte seg av forskjellige utblås :) Selv tok jeg å kappet av 3-4 av hullene :) Så jeg satt igjen med 2-3 stk :) Og fikk samtidig mere sirkulasjon på de pumpene jeg hadde :)


Det er slike ting jeg aldri tør gjøre Er ikke flink med slikt...
Hehe vis du kjøper pumpa så skjønner du det når du får den
Veldig lett og enkelt bare bruk biff kniven og kapp av 2-3 av utblåser hullene Så blir det litt mindre synelig i karet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap