Reoler: hvor mye må jeg opp i pris på de forskjellige størrelsene, både brukt og nytt..?

Jeg er litt nysgjerrig på reoler da jeg tror jeg kommer til å skaffe meg en i fremtida. Men jeg aner ikke hvor prisen ligger? Noen som kan komme med forslag til forskjellige størrelser og ca pris for de, brukt og nytt? Når jeg sier brukt så bør den være i såpass fin stand at den kan være et midtpunkt i stua
Hvis reolen skal være et midtpunkt i stuen bør du satse på et nytt et.
De fleste brukte reoler er nok mest egnet for kjelleren.

Her er en artikkel om porsareol:
Tørrfisk
Jeg er litt nysgjerrig på reoler da jeg tror jeg kommer til å skaffe meg en i fremtida. Men jeg aner ikke hvor prisen ligger? Noen som kan komme med forslag til forskjellige størrelser og ca pris for de, brukt og nytt? Når jeg sier brukt så bør den være i såpass fin stand at den kan være et midtpunkt i stua;)

Webzoo har porsadeler til reol og eksempler på akvarium til reolen
Men som sakt kommer jo veldig ann på hvordan reol du vil ha med tanke på liter ?
Som Samlern er inne på ovenfor; en reol koster ikke en fast pris uansett hva slags akvariestørrelser den skal romme og uansett antall Porsarørene som reolene lages av har meterpris, så noen ca pris er ikke mulig å gi uten å vite hva du har tenkt å ha i reolen.

En brukt, stygg reol jeg kjøpte en gang, ga jeg 1000 kr for, mener jeg å huske. Den hadde plass til 3 x 85 liter.

Nye reoler er å foretrekke, og jeg anbefaler det absolutt hvis du skal ha den i stuen! Webzoo har hyggelige priser, så hvis du vet hva slags akvariestørrelser du skal ha i reolen og antallet (2,3 eller 6 stk?) så kan de hjelpe deg med resten og finne pris om du sender dem en email og spør.

Regn med kanskje mellom to og tre tusen for en reol som rommer 3 akvarier. Men igjen; det er meterpris på porsarør så pris avhenger helt av hva slags størrelse det er på akvariene!
Jeg tenker også på reol, hvilke akvarium og utstyr fra webzoo må man ha? Kjøpe med lokk og armatur eller separat? Greit med innvendig Fluval? Og i tilfelle hvilken til 54 liter? Driver dere og tar av hele lokket ved vannbytte, blir ikke det trangt?? Hvor høy må en regne med at 2 akvarier oppå hverandre blir? Jeg er 1,50 høy... ;D
Det er ikke meningen å kuppe tråden, men håper at denne infoen også kan hjelpe deg, Tørrfisk
Du jo ikke kjøpe akvariene fra Webzoo også, det er valgfritt selvfølgelig. Du kan kjøpe akvariene der du vil, og kun handle reolen et annet sted.
Men om man kjøper alt på et sted, kan det jo hende de gir en bedre pris totalt. Vet ikke om det har noe å si.

I mine reoler fra Webzoo, har jeg kun kjøpt med akvarier derfra en gang, de andre reolene har jeg kjøpt akvariene separat andre steder fordi det er spesielle typer og merker jeg var ute etter.
Men nå har jeg nettopp bestilt en ny reol og denne gangen spurte jeg om Webzoo kunne levere akvarier etter kundens mål også. Har aldri sett noe nevnt om det på nettsiden deres, så jeg har aldri spurt før. Men det kunne de! Oj! Dermed bestilte jeg akvariene derfra også, og går nå og venter på dem

Om man skal ha med enkelt ett-rørs armatur eller med heldekkende armaturerer en smakssak og en kostnads-sak, og om man skal ha helglass-akvarier eller akvarier med ramme i sort eller sølv. Og hvorvidt man har en løsning på hvordan takle den økte luftfuktigheten hjemme. Luftavfukter kan bli nødvendig hvis ikke karene har enten dekkglass eller heldekkende armatur. Jeg har luftavfukter, fordi akvariene mine er samlet i et rom og såpass mange av dem gir skyhøy luftfuktighet ellers.

PS!
Ikke spør MEG om priser om hva jeg har gitt for ditt og datt. Det må hver enkelt be om selv fra det stedet de skal handle. Jeg har som prinsipp å ikke snakke om penger og priser når det gjelder akvarierommet mitt :p (hehe, er litt sær)
Som flere er inne på her:

Det at den skal være "stue-pen" setter begrensninger.

Akvastabil sine reoler er jo av stuekvalitet, hvis du (og de du deler stue med) har samme smak som meg. Pris aner jeg ikke , (jeg aner den er høy) men hjemmesiden ligger i linksamlingen. Du kan jo sende en mail, eller spørre en akvariebutikk om å hjelpe deg.

Skal du bruke en porsareol i stuekvalitet, må du etter min mening ha mer enn bare rør og akvarier. Du bør f.eks. ha dekkplater for å skjerme for lyset og for å gi en pen finish.

Hvilken type akvarie kjøper du til reol, Mona? Mener ikke merke, men om det er med armatur, eller bare helglass? Dette med lokk..
Jeg måtte gå inn på akvarierommet og telle hvor mange jeg har av hver
Pr i dag har jeg 17 akvarier i drift (et par små kar er pakket ned og satt bort). To akvarier til, med lengde 120 cm, er i bestilling.

Jeg har:
5 akvarier i svart ramme med heldekkende sort Akvastabil armaturer.
7 akvarier i helglass med svarte heldekkende Woha Lux Exklusiv armaturer.
5 akvarier med enkle et-rørs armaturer i svart.

Alle de heldekkende armaturene har to lysrør, mens de enkle har bare ett.

De to nye akvariene jeg har i bestilling, skal ha samme type Woha armaturer som de jeg har fra før. Bestiller dem fra Tyskland.

Jeg har 8 akvarier i reol som er ramme-kar, og 7 som er helglass. De to nye vil også bli helglass. Kjøper mest helglass akvarier nå, de er i grunnen penest
Ingen dekkglass på noen av mine kar, det blir overoppheting med en gang. Blir fort 26-27°C på akvarierommet, og de gangene jeg har forsøkt å bruke dekkglass kommer akvariene da fort opp i 30°C...!
Takk for svar, Mona
Er ikke lett å orientere seg i akvarie-jungelen.. Det er på nett det blir billigst, antar jeg?
Nja, det avhenger litt av butikken. Men stort sett billigst på nett, ja.

Men Dahls dyrerike i Moss er en zoobutikk som også sender, etter hva jeg har forstått, og de leverer både akvarier og reoler på bestilling til hyggelige priser. Mange reiser langt for å handle der Verdt å forhøre seg om pris der også. Kan være mye å spare for de som bor i kjørbar avstand derfra. Å sende en haug akvarier for eksempel helt til Bergen... vel, det vet jeg ikke om er særlig lønnsomt for frakten blir nok utrolig dyr. Men selve reolen leveres jo som en liten, lang pakke og veier ingenting (aluminiumsrør) så den kan jo sendes uten at det blir særlig dyrt.
Den er god Jeg får gruble litt, først må jeg rydde et kontor/lagerrom for å få plass til reol... He he, hva gjør man ikke for å få plass til akvarier...?
mona o
Nja, det avhenger litt av butikken. Men stort sett billigst på nett, ja. Men [URLBLOCK1] i Moss er en zoobutikk som også sender, etter hva jeg har forstått, og de leverer både akvarier og reoler på bestilling til hyggelige priser. Mange reiser langt for å handle der :-) Verdt å forhøre seg om pris der også. Kan være mye å spare for de som bor i kjørbar avstand derfra. Å sende en haug akvarier for eksempel helt til Bergen... vel, det vet jeg ikke om er særlig lønnsomt for frakten blir nok utrolig dyr. Men selve reolen leveres jo som en liten, lang pakke og veier ingenting (aluminiumsrør) så den kan jo sendes uten at det blir særlig dyrt.

Enig med deg der mona med tanke på dahlsdyrerike
Har akuratt bestilt et kar derfra med pumper og sand
Fikk alle tingene til en veldig hyggelig pris samtidig god service..
Snakket godt over 1 time med de på telefon..
Nå bor jo jeg i drammen og ikke i moss men får 400 kr kunne de kjøre akvariumet og alt hjem til meg Siden jeg skulle ha en god del

Disse har ikke mye i nettbutikken.. Men de har utrolig stort utvalg...
For meg hittil virker dette som et sted som har det meste

Selv kommer jeg til å bruke disse framover
Anbefalles fra min side De har alt fra 60 cm lange plante sakser og tenger til komplette og fete Co2 anlegg samt flotte lys alternativer
Pumpene kan man ikke klage på heller

Hilsen Kim

Takk for all spørsmålene og hjelpen Lillemeg26!
Tror jeg må høre med webzoo. Vet jo ikke hvor mange tusen eller 10-tusen der er snakk om her
Håper du finner det du trenger, Tørrfisk Og gi gjerne et ord om du kjøper, og har noen gode råd om priser eller løsninger underveis..
Lillemeg26
Håper du finner det du trenger, Tørrfisk :) Og gi gjerne et ord om du kjøper, og har noen gode råd om priser eller løsninger underveis.. ;)

Takk i lige måde!
Her må det nok samles litt kronestykker underveis, så med en gang blir det noek ikke:/ Skatten blir jo spennede da
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap