Ph-målere. noen annen enn dråpetester?
Jeg skal begynne med PH-senkning i karene, men starter med ett. Jeg har til nå brukt dråpetester til alt av vanntester (verdier) og ser for meg at det vil bli tungvindt å skulle bruke de hele tiden i tillegg til at det vil koste en del etter hvert.
Derfor lurer jeg på om noen har positiv erfaring med annet måleutstyr, helst noe som ikke koster skjorta av meg? Det er snakk om PH mellom ca 7,5 og 6,00(-).
Derfor lurer jeg på om noen har positiv erfaring med annet måleutstyr, helst noe som ikke koster skjorta av meg? Det er snakk om PH mellom ca 7,5 og 6,00(-).
Postet 07.06.09 kl 00:09
Postet 07.06.09 kl 00:41
TørrfiskJeg skal begynne med PH-senkning i karene, men starter med ett. Jeg har til nå brukt dråpetester til alt av vanntester (verdier) og ser for meg at det vil bli tungvindt å skulle bruke de hele tiden i tillegg til at det vil koste en del etter hvert. Derfor lurer jeg på om noen har positiv erfaring med annet måleutstyr, helst noe som ikke koster skjorta av meg?:) Det er snakk om PH mellom ca 7,5 og 6,00(-).
Jeg kjøpte inn en elektronisk en fra koi.no til 395,-
http://koishop.gullfiskene.net/digital-test-p-1029.html?osCsid=uk1f29tojine5rufl3qocit0l2 Tatt i betraktning av pris, er jeg vel sånn passe fornøyd.
Den viser pH 7.0 på kranvann ihvertfall, og økt pH i basiske kar, redusert pH i surere kar.
Hvor nøyaktig dette er vet jeg ikke, fiskene lever ihvertfall:
Har et burundikar og et malawikar med spesielle pH behov, resten av karene er springvann.
Postet 07.06.09 kl 00:59
Sannegått til innkjøp av en elektronisk ph måler jeg, fra aquamanias tror jeg det var. den varer visst 365 målinger, altså en måling om dagen i ett år. men jeg måler sjelden hver dag for å si det sånn. er ihvertfall fornøyd med min.
Er det denne du mener?
Det dumme med aquamanias er at de ikke har noen beskrivelse på produktene sine. Hvor høy og lav PH kan du måle? Blir den dårligere og dårligere etter hvert som du bruker den? Det er jo utrolig kjekt å ha noe som går kjapt når man skal måle, så jeg er absolutt interesert i disse!
Postet 07.06.09 kl 01:11
FredG[QUOTE=Tørrfisk]Jeg skal begynne med PH-senkning i karene, men starter med ett. Jeg har til nå brukt dråpetester til alt av vanntester (verdier) og ser for meg at det vil bli tungvindt å skulle bruke de hele tiden i tillegg til at det vil koste en del etter hvert. Derfor lurer jeg på om noen har positiv erfaring med annet måleutstyr, helst noe som ikke koster skjorta av meg?:) Det er snakk om PH mellom ca 7,5 og 6,00(-).
Jeg kjøpte inn en elektronisk en fra koi.no til 395,-
Tatt i betraktning av pris, er jeg vel sånn passe fornøyd.
Den viser pH 7.0 på kranvann ihvertfall, og økt pH i basiske kar, redusert pH i surere kar.
Hvor nøyaktig dette er vet jeg ikke, fiskene lever ihvertfall:
Har et burundikar og et malawikar med spesielle pH behov, resten av karene er springvann.
Tror jeg trenger en som er mer nøyaktig... Du virker ikke helt fornøyd? Er det noe spesielt som trekker den ned?
Postet 07.06.09 kl 01:16
Postet 07.06.09 kl 01:18