Juwel rio 240 m innebygd pumpe+fluval 305=bra filtrering?

Jeg skal kjøpe meg en Juwel Rio 240 etter hvert. Jeg har ikke så veldig mye penger, så det blir ikke kjøpt i morgen for å si det slik.
Jeg skal skifte det ut med en 110L som jeg har stående nå. Til den bruker jeg Fluval 305 som utvendig filter. Jeg har hørt mye negativt om Juwel sine filtre, men jeg har tenkt litt...

Om jeg bruker Juwel sitt filter og fyller den opp med blåsvamp og har den gående sammen med fluval 305, burde det være nok filtrering til å belaste karet ganske bra da?
Plussmedlem
Det negative folk skriver om Juwel sine filtre er gjerne at de er stygge, tar mye plass, upraktiske å rengjøre og (tildels) for små til karene.

Hvis du erstatter kullfilteret i beholderen med blåsvamp. Eller eventuelt kjøper flere Cirax-kassetter (tror det følger med én slik i de nye filtrene) så blir dette bra nok sammen med en Fluval 305.

Spørs selvfølgelig hva du legger i uttrykket "belaste karet ganske bra" da
Jeg tenkte dette kanskje vil bli bra nok i forhold til en fluval 405 om jeg ikke bruker juwel sitt filter...
Jeg vet ikke helt. Det blir jo mest labyrintfisk og coryer da (ca 15stk coryer nå).
Plussmedlem
305-filteret har du allerede. Sammen med Juwelfilteret så blir det sikkert bra nok.
Du trenger ikke å kjøpe 405 hvis du ikke vil bruke penger på det.
Jeg kan jo bare spare og kjøpe nytt om jeg finner ut at det blir for lite!

Takk for svar! Måtte bare tenke litt høyt og få ting bekreftet her
Tilfeldig bekjentskap
© Simon Sjursen
Reklame for plussmedlemskap