Ph-penner og ebay

Jeg kjøpte for kort tid siden denne PH-penna på Ebay. Jeg har mistet den i gulvet noen ganger og nå er den helt PH-forvirra og viser ikke riktig. Jeg har tenkt å kjøpe en ny og lurer på om det er andre som har kjøpt PH-penner på Ebay som blir anbefalt eller motsatt?

Da ble det denne..
Da ble det denne....

Håper den varer litt lengere enn den forrige!

Edit: Den ligner litt for mye på den gamle i utseende:P
Jeg har også knerta noen ph-penner i min tid ved å miste dem i gulvet litt for mange ganger. Hvis det er noen trøst, hehe

Jeg har en nå, men bruker den ikke fordi jeg åpenbart ikke greier å få kalibrert den riktig. Den viser ulike ph verdier hver eneste gang jeg prøver å teste akvarievann med den. Samme akvarium, målt 3 - 4 ganger med et minutts mellomrom... og jeg får like mange ulike svar som prøvemålinger!

Det snodige er at ph-pennen viser prikkfritt riktig i kalibreringsvæskene. Det er to-punkts kalibrering, dvs man kalibrerer den i væske med ph 7.01 og så en gang til i væske med ph 4.01. Dette skal liksom gjøre den mer riktig og eksakt.

Dyr penn var det også (Hanna Combo).
Hmmm.. Merkelig. Jeg bruker slikt sterilt vann når jeg måler mellom karene, men det er vel for å unngå smitte. Jeg har vel ikke testet ut den jeg har ordentlig, bare satset på at den var riktig, noe jeg tror den var. Men denne gangen skal jeg virkelig teste den ut.

Det jeg synes er litt lurt av selger er denne garantien de gir, f.eks. 2 uker full returrett, Det fungerer sikkert utmerket for selger da jeg neppe tror noen gidder å sende den tilbake:P
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap