Ca pris på liten akvariereol?

Jeg ønsker meg en liten reol for 3 karr som skal brukes til betta/labyrinter. De karrene må derfor være litt lavere og heller lenger enn vanlig. F.eks. 50x30x30cm.

Jeg ønsker meg 40-50L.

Er det noen som kan fortelle meg hvilken ca pris det blir på en slik reol? Ev hvordan jeg får tak i?
Plussmedlem
Står vel en reol med sånne kar, eller om det bare var kar, tilsalgs her inne? Lurer på om det var Oslo...
Til så små kar er det lett å lage reolen selv av treverk også, alt du trenger da er jo å få tak i identiske kar billig...
Ellers kan du jo alltids høre med Akvariekjellern hvor mye de skal ha for å lage en liten Porsa-reol? Link til annonsen her
Ver vel kanskje denne annonsen Milo tenkte på?

Aner ikke om dette er god eller dårlig pris - den typen reoler er det vel ikke så ofte vi ser til salg.

Det du vil ha er jo noe mindre da. Ville hørt med de som leverer sånt jeg, hvor mye det vil koste nytt. (Flere som bygger kar etter mål)
En mulighet er å kjøpe et større brukt kar og dele det opp med blåfilter slik:
Men du tenker å ha reolen i høyden?
Jeg tenker nok i høyden ja Jeg har sett disse annonsene i rubrikken, men 4000kr blir litt i meste laget for meg (+frakt)).... Jeg må ha det billigst mulig uten at det blir dårlig. Reol har jeg prøvd å lage, men det er vanskelig med vater osv. jeg har 2 42L stående der nå, men skulle ha hatt det 3. karet også.

Akvariekjellere er ikke de kjent for å være dyre?
Akvasia selger porsareol relativt rimelig.

JEG SA JO AT DU KOM TIL Å ENDE MED REOL!!! Muhahahaha!



-Tim
3 [url=http://dahlsdyrerike.no/index.php?nr=90&case=4&id=33&idkategori=7&startrow=]slike[/url] kar hadde blitt fint i en reol.
Godsnakker du med Thor har han sikkert noe brukt porsa til deg også

Av og til er det nok snille akvarister som kjører nordover også.
Hvis du har karrene og ikke er så nøye med utseende har bygg-kjedene ofte tilbud på "garasje- og bod-" reoler... Følg med på Clas Ohlson, Jula, byggmaker, etc.....

Porsa blir heller ikke spesielt dyrt hvis du bare skal ha selve konstruksjonen. Dvs uten skyvelokk, plater på siden og bak etc....
MarenB
Jeg ønsker meg en liten reol for 3 karr som skal brukes til betta/labyrinter. De karrene må derfor være litt lavere og heller lenger enn vanlig. F.eks. 50x30x30cm. Jeg ønsker meg 40-50L. Er det noen som kan fortelle meg hvilken ca pris det blir på en slik reol? Ev hvordan jeg får tak i?


Jeg husker ikke bombesikkert lenger, for det er 4 år siden eller noe sånn, men...
jeg kjøpte en reol for 3 x 63 litere av Webzoo en gang. De akvariene hadde mål 60 x 30 x 35 cm, og den reolen i svart porsarør ga jeg vel et par tusen for. Litt over et par tusen, mener jeg å huske. (jeg mener kun reolen altså, akvariene kjøpte jeg utenom).

Webzoo sender reolene flatpakket/umontert pr post, så det blir ikke noen stor og tung pakke.
Donald
3 [url=http://dahlsdyrerike.no/index.php?nr=90&case=4&id=33&idkategori=7&startrow=]slike[/url] kar hadde blitt fint i en reol.

Jøss! Det var billig kar, det! :O
Men det blir vel ein del frakt på sånt... Blei veldig frista eg nå.... :O
Tim
Akvasia selger porsareol relativt rimelig. -Tim


Har du link?
Ebbeto
Hvis du har karrene og ikke er så nøye med utseende har bygg-kjedene ofte tilbud på "garasje- og bod-" reoler... Følg med på Clas Ohlson, Jula, byggmaker, etc..... Porsa blir heller ikke spesielt dyrt hvis du bare skal ha selve konstruksjonen. Dvs uten skyvelokk, plater på siden og bak etc....

Jeg er ikke så nøye på utseende da det skal stå i en krok på soverommet. Jeg har lenge vært på jakt etter reoler til disse karrene, men har ikke funnet noe på clasern eller Jula i alle fall... Ikke som passer i størrelsen...

Jeg trenger bare noe enkelt, mne jeg har aldri vært borti reoler før og aner egentlig ingenting om Porsa...:p

Det skulle ha vært en artikkel her om porsa reoler
MarenB
Det skulle ha vært en artikkel her om porsa reoler:)


Fra artikkelsamlingen:
Porsareol av Geir Kristiansen
Oi, den har jeg ikke lagt merke til! Tusen takk!

Hvilken pris vil karrene ligge på tror dere? Må innrømme at det blir litt forvirrende her når jeg skal gjøre "byggingen" om til 40-50l:p
MarenB
[QUOTE=Tim]Akvasia selger porsareol relativt rimelig. -Tim


Har du link?


Du må ta kontakt med dem og si hvilke mål du vil ha. Så ringer de deg tilbake etter en dag eller to med pris.


-Tim
Plussmedlem
Liz H- Var karene til Pål Lysaker jeg tenkte på.....

Aggi- Går alt som jeg håper blir det en kombinasjon med 4 stk av de du linker til, pluss 2 høyder á 3 112 litere fra Dahls i reol på stua... Får jo ikke billigere kar enn det.

Tiste har en porsareol med 6 stk 54litere, den skal han ha 1600.- for. Stått lenge, så kan vel gå billigere. Mye mulig et transportfirma tar seg av frakten uten at det koster skjorta, blir en pall... Hvis ikke er det jo alltids muligheten til å høre om noen kjente eller kjente av kjente skal et eller annet sted og kan frakte...
Så den reolen, men har glemt å si at jeg sitter i el-rullestol, så da blir det øverste karret veeeeldig høyt!:P

Er det mulig å bygge om på dette? Tenkte ev det ene da..
Hva med to 85-litere som begge er delt i to? Blir riktignok 4 "kar" det, men. Eller blir karene for høye til ditt formål med denne løsningen?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap