250-350l akvarium, handle lokalt eller på nett?

Jeg anskaffet meg et 60 l akvarium for ca 10mnd. siden, og har siden blitt mer og mer interessert i denne hobbyen. Det jeg liker best er aquascaping og alt det tekniske rundt hobbyen, samt å få til et fint velfungerende akvarium som blir et blikkfang i stua.

Nå har jeg lyst på et større akvarium med plass til mer fisk, planter og dekorasjoner. Aktuelle kandidater kan være Juwel Vision 260, eller et Akva-Stabil Effect-line 325 l med tilhørende bord. Jeg vurderer også andre merker, og setter stor pris på innspill. Kravet er at det må se bra ut siden det skal stå i stuen.

Det jeg egentlig spør etter i denne tråden er hvordan folk får hjem store akvarier, og hvor disse blir kjøpt. Man får ofte bedre priser om man bestiller på nett, men lønner det seg når man regner med frakt? (som nødvendigvis vil koste en del siden man ikke kan sende det som vanlig pakke i posten) Hvilke erfaringer har dere?
Du har ikke vurdert å kjøpe brukt?
Ta en titt på rubrikk annonser.
Der kan du søke i ditt nærområde.

Jeg har kjøpt et akvastabil 540L, for 2000,-
Byttet til meg et jebo 90L med alt utstyr for 2 litt kostbare maller jeg hadde.

Min bror har kjøpt 540L for 3500,- (akvastabil) med alt utstyr.
375L med alt utstyr for 3000,- og fin benk. Dette var som nytt...
90L med alt utstyr 1800,-

For min del og min bror sin del er dette svært billig.
Og alt har gått greit, hyggelige folk her inne på AF

Vi har tilgang til en toyota hiace som vi hentet 540,- literene i

Aquastabil er veldig gode akvarier.

Som geiren skriver, kan du få veldig mye for pengene om du kjøper brukt, men da er du jo avhengig av at noen i nærheten ønsker å selge(og aller helst fort).

Dersom du skal kjøpe nytt, ville jeg sett på nettet og deretter snakket med den lokale butikken. Er godt mulig de vil ta inn et for deg for en rimelig penge. Det som koster for dem er jo å ha et akvarie stående i påvente av salg, og de ser det nok som bedre å tjene litt på det akvariet fremfor at du kjøper det et annet sted.

Frakt kan være styrete, men har selv et slikt 325 liter. vil annta målene er de samme selv om mitt er eldre osv. Dette karet går inn i en stasjonsvogn. Så om du har/kan låne en slik, burde det gå greit. Bordet kommer flatpakket, så det tar ikke alverdens plass.

Vil forøvrig tro at butikken har en varebil og kan hjelpe med frakt. Når du kjøper store ting på nett, kommer de med transportør istedet for posten, og du får varen levert på døren. Så er det bare et spørsmål om å få bært det på plass.
Har selv kjøpt flere akvarier her på AF. Det blir betydelig mye billigere. Har også sett på å kjøpe karet spesial-bestilt, men selv om det blir et rimelig kar blir summen av kar og utstyr høyere enn å kjøpe en pakke i butikken.

Anbefaler sterkt å kjøpe her på AF. Har vært både på Karmøy og i Kristiansand for å hente. Du får ganske stort kar inn i bagasjerommet på en stasjonsvogn.... )
Takk for gode innspill. Tror jeg skal følge med litt på bruktmarkedet, og se om det dukker opp noe interessant i nærheten. Jeg har ikke stasjonsvogn selv, men kjenner noen som har, så transporten ordner seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap