- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- Er dette et bra tilbud? (kamra)
Er dette et bra tilbud? (kamra)
Postet 25.06.08 kl 13:47
Postet 25.06.08 kl 14:50
Jeg må si meg enig med biXen; ok tilbud, men trenger du speilrefleks?
Speilrefleks er for deg som vil kjøpe flere forskjellige objektiver og trenger gode manuelle instillingsmuligheter. For den som kun trenger et kamera som gir gode bilder "av seg selv", så er det mye bedre å gå for et kompaktkamera.
Nå kjenner jeg ikke til det kameraet dere har, men at kameraet er gammelt trenger ikke bety at det er dårlig. Det første digitalkameraet jeg kjøpte (i 2001) er antakelig det beste kameraet jeg har hatt. Faren min har et 2megapixel-kamera. Tar fremdeles bilder så det griner etter...
Speilrefleks er for deg som vil kjøpe flere forskjellige objektiver og trenger gode manuelle instillingsmuligheter. For den som kun trenger et kamera som gir gode bilder "av seg selv", så er det mye bedre å gå for et kompaktkamera.
Nå kjenner jeg ikke til det kameraet dere har, men at kameraet er gammelt trenger ikke bety at det er dårlig. Det første digitalkameraet jeg kjøpte (i 2001) er antakelig det beste kameraet jeg har hatt. Faren min har et 2megapixel-kamera. Tar fremdeles bilder så det griner etter...
Postet 25.06.08 kl 15:47
Endret: 25.06.08 kl 15:51
Postet 25.06.08 kl 15:51
Postet 25.06.08 kl 15:53
Endret: 25.06.08 kl 15:55
Postet 25.06.08 kl 16:37
kan anbefale d40 kamraet ja. har det selv og det er det enkleste kamraet i serien. kjapt bra bilder. seff det krever at man setter seg litt inn i kamraet da. er jo greit og vite åssen tingene funker. men som sgt er ett bra kamra. om man bare skal ha det til enkle og ikke for kompliserte ting så gå for det.
her har elprice nesten samme tilbud da.
her har elprice nesten samme tilbud da.
Postet 25.06.08 kl 17:03
Har akkurat kjøpt et Nikon D40, og er kjempefornøyd. 18-55 objektivet har brukbare makroegenskaper til å fotografere i kavariet med, og 55-200 objektivet er perfekt utendørds. Er ikke det mest avanserte kameraet, men jeg synes det er et greit begynerkamera. Jeg for min del har aldri eid speilrefleks før, og synes dette er en grei måte og utforske mulighetene med, så får man heller avansere etter hvert. Et av resultatene etter litt prøving og feiling kan du se hær.
Postet 25.06.08 kl 17:11
saffenkan anbefale d40 kamraet ja. har det selv og det er det enkleste kamraet i serien. kjapt bra bilder. seff det krever at man setter seg litt inn i kamraet da. er jo greit og vite åssen tingene funker. men som sgt er ett bra kamra. om man bare skal ha det til enkle og ikke for kompliserte ting så gå for det. her har [URLBLOCK1] nesten samme tilbud da.
Det var jo endel billigere Takk
Postet 25.06.08 kl 17:29
Postet 25.06.08 kl 18:03
Det er en innebygd blitz i D40, men ekstern blitz gir bedre bilder.
Postet 25.06.08 kl 18:48
Postet 25.06.08 kl 20:34
Man får kompaktkamera som er raske i avtrekkeren også. Hvis du ikke har tenkt å lese manualen så spar heller de 2000 kronene imellom det og et bra vanlig kamera.
Hvis du vil ha kamera med potensiale og har lyst til å bruke noen timer på å lære, slå til fort som fy Men innstillinger må du nok gjøre for å ta bra bilder uansett.
(denne tråden var ikke noe for rettskrivningsfriker :P)
Hvis du vil ha kamera med potensiale og har lyst til å bruke noen timer på å lære, slå til fort som fy Men innstillinger må du nok gjøre for å ta bra bilder uansett.
(denne tråden var ikke noe for rettskrivningsfriker :P)
Postet 25.06.08 kl 21:24
Postet 26.06.08 kl 00:04
Nei du må ikke kjøpe ekstern blitz om du ikke tar bilder i større lokaler som for eksempel kirke, fest lokaler o.l dil vanlig bruk er den innebygde blitzen god nok. men på sikt vil du nok se behov for rn litt sterkere blitz vil jeg nok tro da ja.
biXen Man får kompaktkamera som er raske i avtrekkeren også. Hvis du ikke har tenkt å lese manualen så spar heller de 2000 kronene imellom det og et bra vanlig kamera.
joda bixen det kommer kompakt kamra som begynner og bli kjappe på avtrekkeren og ja. men prisen på nye slike kamraer er no ikke så mye lavere enn ett speilrefleks kamra da. og med ett kompakt kamra stopper det likesom med det da. speilrefleks kan menn kompakt kamra da så.bygge ut noe mere an
biXen Man får kompaktkamera som er raske i avtrekkeren også. Hvis du ikke har tenkt å lese manualen så spar heller de 2000 kronene imellom det og et bra vanlig kamera.
joda bixen det kommer kompakt kamra som begynner og bli kjappe på avtrekkeren og ja. men prisen på nye slike kamraer er no ikke så mye lavere enn ett speilrefleks kamra da. og med ett kompakt kamra stopper det likesom med det da. speilrefleks kan menn kompakt kamra da så.bygge ut noe mere an
Postet 26.06.08 kl 17:57
Hei
Var på fotobutikken i dag, etter mye sjas å mas. ble det et vanlig kamra. mest pga str på speilrefleksen. så da kjøpte vi et "lomme" kamra denne gangen.
Det ble et olympus 850sw. dette ble valgt pga at det tåler en tur i bakken å vanntett ned til 3m. greit å ha noe som tåler litt med 2 barn i huset.
Men vi skal ha oss et speilrefleks,men kan bare kjøpe ett av gangen (siden de glemte å ringe fra hamar på lørdag)
Testa det litt i stad, ble bra bilder.
Det ble et olympus 850sw. dette ble valgt pga at det tåler en tur i bakken å vanntett ned til 3m. greit å ha noe som tåler litt med 2 barn i huset.
Men vi skal ha oss et speilrefleks,men kan bare kjøpe ett av gangen (siden de glemte å ringe fra hamar på lørdag)
Testa det litt i stad, ble bra bilder.
Postet 26.06.08 kl 20:19
Endret: 26.06.08 kl 20:20
Postet 26.06.08 kl 20:29
Postet 26.06.08 kl 20:40
Postet 26.06.08 kl 20:46
Postet 27.06.08 kl 09:53