Hva synes dere om dette kameraet?

Hei, jeg driver å ser litt på speilrefleks kameraer.
Jeg er glad i å ta bilder å kameraet er også en kjekk ting å ha når jeg er på skolen (Media & Kommunikasjon)
Kommer til å ta bilder ute i naturen, av akvariet og mye annet.
Har blitt veldig interissert i å ta bilder.
Tenker også på ett stativ til kameraet.

Sørfer litt rundt å har funnet ett kamera som har fått mye skryt.
http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=31164&cid=5734

Noen som har god greie på kamera som kan si noe om dette er en god pris på kameraet?
Synes det var bittelitt dyrt, mener elkjøp kjører kampanjer på dette (eller var det forgjengeren 400D?) innimellom til 4-5.000,-. Obs hadde også nettopp Nikon D40 til 2.400,-. Men, når det er sagt, så kostet mitt kamera (350D, to versjoner før dette) ca 8.000,- for noen år siden, så prisene har gått kraftig ned de siste årene.
da hadde jeg heller kjøpt dette:

handler du før 31 juli får du gratis med ekstern blitz..
eller søk på finn,der er det maaase tilsalgs billigere
Kjøpte meg nettopp ett Nikon D60.

Linsa som følger med til Nikon er mye bedre enn Canon.

Nå har jo jeg hatt Nikon speilrefleks i mange år og fant fort fram i menyene på dette kameraet, så er nok litt forutinntatt ang merkevalg. Men hører også mange andre som foretrekker Nikon framfor Canon.
Ja har også hørt at mange foretrekker Nikon.
Men dersom jeg venter ett halvår har jo sikkert prisen sunket på dette kameraet også??
Mange som foretrekker Canon og.. Og Sony osv..
Blir litt smak og behag dette.. Personlig har jeg Canon men som sagt.. Smak og behag. Og pris Kan jo og se litt på pris på linser til kameraet og i forhold til priser på de og..
Mvh Asle
du får kjøpt "uoriginale" linser so feks tamron. De funker like fint og er billigere en Nikon sin linse til nikon kamera. Og Tamron lages både til nikon og canon og det er lik pris. Linsene er stort sett likt priset,så det er kamera du skal velge. Så linse. Ikke omvendt.
Jeg er ikke nødvendigvis helt enig med Evolution her.. Linsene har veldig mye å si. Og om Tamron er samme kvalitet som de "orginale" linsene kan vel og diskuteres lenge.. Jeg anbefaler å lese litt tester av kamera rundt om på nett, det er som regel fordeler og bakdeler med de fleste. Men personlig vil jeg mene at de fleste DSLR i dag holder ganske bra kvalitet bildemessig. Men linsene er ikke helt i samme gate. Den linsa som blir levert som kit linse til Canon feks er ikke veldig bra..
Mvh Asle
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap