- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- Trenger tips til digitalt-kompaktkamera, et som ligner speilrefleks..
Trenger tips til digitalt-kompaktkamera, et som ligner speilrefleks..
Hei!
Jeg skulle gjerne ha kjøpt meg speilreflekskamera, men da jeg har en muskelsykdom klarer jeg ikke å holde et så tungt kamera. Jeg har sett litt på de kompaktkameraende som ligner speilrefleks, en mellomting av et lite kokmpakt-kamera og speilrefleks. Jeg vil gjerne ha et et generelt bra kamera for akvariebilder og andre dyr
Er det noen som har tips her? Hva som helst (kameraverden er stor du!)!
Jeg skulle gjerne ha kjøpt meg speilreflekskamera, men da jeg har en muskelsykdom klarer jeg ikke å holde et så tungt kamera. Jeg har sett litt på de kompaktkameraende som ligner speilrefleks, en mellomting av et lite kokmpakt-kamera og speilrefleks. Jeg vil gjerne ha et et generelt bra kamera for akvariebilder og andre dyr
Er det noen som har tips her? Hva som helst (kameraverden er stor du!)!
Postet 13.03.09 kl 23:39
Jeg har et Canon EOS 350d. Vet ikke om de lages lenger, men i så fall finnes det sikkert en etterkommer.
Speilrefleks, men mye lettere enn proffkameraene. Mye brukt i avisredaksjonene av fotograferende journalister.
Du jo ta en kikk på profilen min og bildene av fiskene der, som alle er tatt med dette kameraet.
Speilrefleks, men mye lettere enn proffkameraene. Mye brukt i avisredaksjonene av fotograferende journalister.
Du jo ta en kikk på profilen min og bildene av fiskene der, som alle er tatt med dette kameraet.
Postet 13.03.09 kl 23:55
Heisann!
Jeg kjøpte for 1-2 år siden en pakkeløsning fra Canon, det innehold et 400d kamera, med 18-55mm objektiv, helt suverent fornøyd med det.. Tror ikke de er så dyre nå heller Det har vunnet en hel masse forbruker tester..
Uansett, lykke til
Uansett, lykke til
Postet 14.03.09 kl 00:42
Postet 14.03.09 kl 00:49
Postet 14.03.09 kl 01:11
ser folk anbefaler eos 350 d & 400 d.
De blir fort litt tunge med en objektiv oppgradering
Er du ute etter muligheten for å bytte objektiv? blir litt vanskelig uten speilrefleks gitt
Du er ute etter å stille det meste manuelt? hva er kravene dine til lysstyrke? Bilder i sekunde?
Her er jo en råtass da, dette er ganske dyrt!
"Sigma har utvilklet DP1 for å få alle funksjoner og muligheter fra ett SLR-kamera, men i ett kompakt kamerahus"
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=96181
De blir fort litt tunge med en objektiv oppgradering
Er du ute etter muligheten for å bytte objektiv? blir litt vanskelig uten speilrefleks gitt
Du er ute etter å stille det meste manuelt? hva er kravene dine til lysstyrke? Bilder i sekunde?
Her er jo en råtass da, dette er ganske dyrt!
"Sigma har utvilklet DP1 for å få alle funksjoner og muligheter fra ett SLR-kamera, men i ett kompakt kamerahus"
http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=96181
Postet 19.04.09 kl 09:49
Endret: 19.04.09 kl 09:51
Canon lager de beste kameraene, selv bruker jeg Canon Powershot S2IS, men det har kommet en ny versjon av dette kameraet og jeg vet ikke om det heter det samme... Det har hvertfall supermakro, noe de fleste kompaktkameraer ikke har, og jeg klarer meg lenge med makrofunksjonen innebygger i kameraet hvertfall.
Poster et par bilder som er tatt med makro/supermakro.
Poster et par bilder som er tatt med makro/supermakro.
Postet 19.04.09 kl 10:41
"svigermor" har forgjengeren til denne. Ganske bra kompaktkamera, veier bare 240 gram som er halvpraten av speilrefleksene omtrent. Kan også sette på ekstern blitz osv hvis en finner ut en trenger det... ( slik som på speilrefleks)
Nikon Collpix P6000
ellers har jo P90 enda bedre speks koster bare ørlite mere, men er dobbelt så stort (400 gr) så da kan en like godt kjøpe speilrefleks
Nikon Collpix P6000
ellers har jo P90 enda bedre speks koster bare ørlite mere, men er dobbelt så stort (400 gr) så da kan en like godt kjøpe speilrefleks
Postet 19.04.09 kl 11:09
Har kjøpt kamera:)
Jeg har helt glemt å skrive at jeg har fått kjpøt meg kamera
Det ble "Canon Power Shot SZ10IS". Fåreløbig er jeg veldig fornøyd, men bruker vel mest auto-innstillinga enda:P Mulig det blir fotokurs siden jeg er ikke er storbruker av bruksanvisning og kun har hatt et lite kamera før.
Men takk for alle forslag!
Måtte selvfølgelig kjøpe med "idiot-forsikring", klønete som jeg er
Det ble "Canon Power Shot SZ10IS". Fåreløbig er jeg veldig fornøyd, men bruker vel mest auto-innstillinga enda:P Mulig det blir fotokurs siden jeg er ikke er storbruker av bruksanvisning og kun har hatt et lite kamera før.
Men takk for alle forslag!
Måtte selvfølgelig kjøpe med "idiot-forsikring", klønete som jeg er
Postet 19.04.09 kl 11:28
Postet 19.04.09 kl 13:22
Postet 19.04.09 kl 13:31
Postet 19.04.09 kl 14:30
Postet 19.04.09 kl 15:33
Postet 19.04.09 kl 16:22
Inaktiv bruker
veit ikkje om du allerede har kjøpt kamerat, men canon eos 450d er til å anbefale. er sjøl storfornøyd med dette sjølve kamerat er litt lite for lite for hendene mine. sjølve kamerat er el det letteste jeg har holdt av speilreflekskamera
Postet 30.04.09 kl 09:18