Trenger hjelp til å få bilde bra nok til å kunne brukes i fiskebasen..

Jeg har noen bilder jeg ønsker veldig skal bli lagt ut på fiskebasen under Pygmégurami.

Dette er bilder av yngel som enda ikke har blitt frittsvømmende og henger under flyteplanten i redet som far passer på. På det ene bildet er far med Jeg har svært lite peiling på redigering og bruker mest picasa, noe av det enkleste jeg har funnet og litt Ifran View.
Jeg har ikke fått noen av bildene bra nok enda og trenger derfor råd..

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Masse info i artiklene her, men du har kanskje allerede fått de med deg
Jeg har nok det, men jeg får ikke ynglet skarpt nok...
Litt irriterende, for det var utrolig vanskelig å få tatt disse bildene opprinnelig. Det er nok ikke noe jeg får mulighet til fotografert så ofte heller:/
Jeg ser av bildene at de er dessverre ikke brukbare som "fiskebase-materiale". De er ute av fokus nettopp på de stedene som er viktige. Ingen redigering kan fikse det, er jeg redd.
Hadde de vært helt i fokus, kunne mye vært gjort ved å beskjære bildet riktig og lysne/mørkne bildets lys om nødvendig.

Bildet må ha et godt utgangspunkt. Det nytter ikke få uskarpe ting skarpt i ettertid, samme hva slags fotoredigering man bruker.
Nå er det ikke jeg som avgjør noenting i fiskebase-sammenheng, jeg har ingenting å si. Men jeg har gjort en hel del forsøk på innsending, og fått både godkjent og avslått på bilder jeg har sendt inn. Så litt erfaring med tanke på hva de er ute etter, det har jeg

Men selv om de ikke er fiskebase-materiale, så er det jo fine bilder å presentere i sin egen akvarietråd og i andre tråder som dreier seg om temaet gurami og oppdrett/yngel på dem
Jeg hadde på følelsen av at dette var dø-født ja Jeg ville spørre da jeg bare har fått tatt disse bildene av dette redet, noe som var veldig vanskelig! Lite akvarium og redet ligger som regel slik kronglete til at jeg har vanskelig får å oppdage at de faktisk er der i første omgang. Det hadde bare vært artig å hatt bilde av redet med yngel før de blir frittsvømmende i fiskebasen, men bildene er og blir ubrukelige desverre.
Jeg har en onkel som er fotograf, så kanskje jeg skal prøve en siste gang der?

Men takk for tilbakemeldingene!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap