Mine fineste guppy`er

Dem er født og oppfostret her hos meg. Hun med gul og sortprikket hale er den elste. Hun ble født 29.11 i fjor og di andre er født 26jan i år.

<embed src="http://www.youtube.com/v/Gs2LENO9uws&hl=nb_NO&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Det er vist bare jeg selv som syns dem er fine.
Vel, det er jo ingen som har sagt dem er stygge da.
Nei stygge er de da absolutt ikke. Men den store responsen uteblir vel fordi de ser ut som helt vanlig grei og fin guppy
ok.

Jeg ba om viltfarget hann guppyer og fikk disse.
Er det rett farge på dem etter det jeg ba om?

Dem på butikken sa at det ikke er ofte og finner så sterke farger på guppy. selv ikke på hanner. dem sa at dem kunne tilogmed kansje brukes på utstilling
(prakt eksemplar).
Pappa`en til disse var litt mørkere(litt mer lilla) og mora va helt oransj.
Fine var de. Store fine haler, og sterke farger. Har selv et kull yngel akkurat nå. De har ikke fått de endelige fargene sine enda, men jeg frykter de er blandet med endlers. 0_o Veldig irriterende at butikkene ikke klarer å holde de to artene fra hverandre.
Ja du sier noe der. i butikken der jeg handler guppy så har dem bare hatt endlers en gang og da var det mange kar i mellom så dem ikke skulle klare og hoppe over i hverandres kar og krysse seg.
Litt vanlige etter min smak også, har "sett det før" liksom. Det er et utrolig bredt spekter av farger på guppy, og med selektiv avl er det mulig å få frem mye kult.

Jeg synes ofte at guppy her i landet kan være ganske kjedelige. I alle fall i forhold til de som svømte rundt i karene i de dyrebutikkene jeg var innom i Stockholm-området. Da snakker vi om akvarier som skapte oppmerksomhet! Har aldri sett så lekre farger på guppy i dyrebutikker her i Norge

Edit: Vel, det er ikke helt sant. For de guppyene som svømmer rundt i flere av karene på Aquamanias er helt klart de fineste jeg noen gang har sett. Både jeg og flere har vurdert å skaffe oss guppy etter å ha sett dem! *Sikle*
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap