hva slags gjødsel?

her er jeg igjen med nok ett spørsmål angående planter! (sukk...)

jeg skal få tak i ei plante kalt "Ceratopteris cornuta".
og denne planten har behov for gjødselstilsettning for å hindre bleke blader.
eneste gjødselet jeg noen gang har brukt i akvariet er Prodac Flora, å jeg vet ikke en gang om det er ett bra gjødsel!
det er ihvertfall flytende, så flytende er det eneste jeg har erfaring med.
men det er GARANTERT noen her inne som er mer innpå gjødsel enn meg.
har kun planter som er rimelig lette. noe anubias og vallisineria tror jeg. (og snart forhåpentligvis 1 Ceratopteris cornuta)
de fleste plantene jeg har er planter jeg har fått ifra folk som har gitt opp med akvarie!!

men, hvilket gjødsel anbefaler dere meg å bruke?
er det virkelig ingen som kan hjelpe meg?
hmm... er det ingen her som kan hjelpe meg?
ingen med greie på det med gjødsel til akvarieplanter?
please?
*snufse og klynke etter oppmerksomhet*
ikke en kjef her ikveld eller?
:´(
Hei Ciklide

Ceratopteris cornuta er en plante som vokser enormt. Det er den mest hurtigvoksende planten jeg noengang har hatt.
Jeg plantet den i grusen, og ikke lenge etter var den for stor, så jeg kastet den ut, og plantet en av avleggerne som vokste på bladene.
I løpet av kort tid var den også for stor, og det var mange avleggere flytende rundt og stengte for lyset. Derfor gav jeg denne bort til en som påsto at han ikke klarte å holde noen planter i live.
Denne manen har nå stadig vekk fullt akvarium uten noen form for næring.

Den gangen jeg hadde denne, gav jeg den kun flytende næring, og den ble aldri gul i bladene.

Jeg har ikke denne planten nå, men jeg holder på å prøve ut Tropica sine gjødningskapsler til å stikke ned i grusen\sanden ved røttene til plantene, du kan jo prøve den.

Denne virker lovende, da både sverdplantene og nympheaene trives godt etter at jeg begynte med denne næringen.

Det finnes mange forskjellige bunnæringer i "sticksform" i handelen, og mange er nok like bra som Tropica sine.

Jeg er ikke så veldig fornøyd med Lateritt kulene da. Har prøvd de, og de passer ikke til mitt behov.
å tusen takk Rose U!
endelig svar!
du kommer ikke akkurat med godord om den planten..
har du andre flyteplanter og anbefale da?
hørt at andemat også vokser jækli fort..
har så lyst på ei flyteplante sjø!
Trenger du flyteplanter som vokser som ugress kan du prøve salvina minima.....
JBL
Hei. Jeg bruker JBL "De 7 + 13 kuler" hos meg gror det veldig... http://www.tropefisk.no/shop/default.asp
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap