Perfekte planten til mitt prosjekt?

Vell jeg venter på ett spesial lagd akvarium til mine dverg kuler men ville komme igang med noe med engang så kom utav butikken med en Aqua Box på 5,5 liter.

Det jeg ser for meg er en rot på midten (litt sør amerikansk) med bunnen dekket av lavt "gress" og litt høyere og tettere planter i ene hjørnet. På roten så jeg for meg en plante jeg kan stripse fast som i framtiden kanskje fester seg og så sette den så høyt at evt. blader kan vokse ut av aqua box'en.

Noen som vet hvilke planter jeg da trenger? Ønsker meg planter som vokser sent og ikke nødvendigvis trenger så mye lys hehe.
Noe slik du ønsker blir vansklig med lite lys. Alle forgrunnsplanter trenger å ha nok lys for å bli fine.

Du tenker kansje på noe i iwagumi-stil:

De vanligste plantene da er HC Cuba og Hairgress. Men som sagt trenger disse mye lys og i tilleg også co2.

En forgunnsplante som kansje kan virke er Marsilea hirsuta. Den treneger ikke noe serlig lys.

Som jeg vet finnes det ikke noen planter som vil feste seg til tre som også vil vokse opp av vannet. Men det kan være at det finnes noe
5½ liter og plantevalg? Den var vrien. Det blir jo fullt i det vesle karet med bare en plante i...
hehe ja blir kanskje litt vanskelig men er jo det som er kjekt også! tenkte ett slikt plante ar kunne gjøre seg godt på kontor pulten min som ellers er veldi kjedelig... Turen går til dyrebutikken imorgen så må ha en plan før da

Så dette med CO2, tviler på jeg kommer til å invistere i co2 til en 5 liter... da blir det heller løst på en annen måte... men ønsker men først og fremst en plante som kan vokse ut av karet, blir ikke lette dette her hehe
en lucky bamboo og gaffelmose i bunnen? eller kanskje litt sand og et mangroveskudd?
Tilfeldig bekjentskap
© eddiedahl
Reklame for plussmedlemskap