Anubias med gule blader

Har et par forskjellige Anubias hvor begge har fått noen blader med gule tipper. Hva kan dette skyldes? mangel på gjødsel? Jeg har da gitt de noe flytende gjødsel fra tid til annen(kanskje ca. hver 14.dag). Eller kan det være lys/plasseringsforhold?
Ja, det kan jo være det ene eller det andre... Må ha mer info..
Er det nye eller gamle blad som blir gule i tuppen? Hva er vannverdier, f.eks Gh?
Hvordan er den plassert da? Hvor lenge har den / de stått der?
StigS
Ja, det kan jo være det ene eller det andre... Må ha mer info.. Er det nye eller gamle blad som blir gule i tuppen? Hva er vannverdier, f.eks Gh? Hvordan er den plassert da? Hvor lenge har den / de stått der?

I det ene karet har de stått et par mnd. I det andre har de stått 3 uker og karet er under innkjøring. GH er på 4 og de står langt fremme i karene. Plantene er bundet fast med fiskesene på en stein.
Det er helt normalt at plantene mister noen blader, og får nye. Akkurat som plantene i vindusposten. Men begynner den å miste mange blader kan det være noe galt. Hvordan er den plantet, i sanda eller festet til rot/stein?
StigS
I det ene karet har de stått et par mnd. I det andre har de stått 3 uker og karet er under innkjøring. GH er på 4 og de står langt fremme i karene. Plantene er bundet fast med fiskesene på en stein.

Da er det mest sannsynlig at planta fortsatt prøver å omstille seg. Når jeg festet mine anubias på greiner og røtter mistet de en del blader, for så å sette i gang med god vekst når de hadde tilpasset seg
Lisbeth
[QUOTE=StigS]I det ene karet har de stått et par mnd. I det andre har de stått 3 uker og karet er under innkjøring. GH er på 4 og de står langt fremme i karene. Plantene er bundet fast med fiskesene på en stein.

Da er det mest sannsynlig at planta fortsatt prøver å omstille seg. Når jeg festet mine anubias på greiner og røtter mistet de en del blader, for så å sette i gang med god vekst når de hadde tilpasset seg
Oki,takk for det. da tar jeg det helt med ro og ser an utviklingen. Bør jeg fjerne det/de gule blada nå? Eller skal jeg vente til de faller av?
Du bør vente til det har blitt helt gult, da får planten hente ut mineraler av bladet. Men ta det før det begynner å råtne..
StigS
Du bør vente til det har blitt helt gult, da får planten hente ut mineraler av bladet. Men ta det før det begynner å råtne..

Bladene er grønne helt innerst,gule utover og gul/brune ytterst. Betyr dette at de begynner å råtne? Tar jeg av bare bladet eller kutter jeg av hele stilken?
elwaro
[QUOTE=StigS]Du bør vente til det har blitt helt gult, da får planten hente ut mineraler av bladet. Men ta det før det begynner å råtne..

Bladene er grønne helt innerst,gule utover og gul/brune ytterst. Betyr dette at de begynner å råtne? Tar jeg av bare bladet eller kutter jeg av hele stilken?

Bare bladet eller også stilken?
Tilfeldig bekjentskap
© Didrik T. Hurum
Reklame for plussmedlemskap