- Hjem
- Forum
- Stell og krav til planter
- Anubias med gule blader
Anubias med gule blader
Postet 21.10.10 kl 10:25
Postet 21.10.10 kl 11:10
StigSJa, det kan jo være det ene eller det andre... Må ha mer info.. Er det nye eller gamle blad som blir gule i tuppen? Hva er vannverdier, f.eks Gh? Hvordan er den plassert da? Hvor lenge har den / de stått der?
I det ene karet har de stått et par mnd. I det andre har de stått 3 uker og karet er under innkjøring. GH er på 4 og de står langt fremme i karene. Plantene er bundet fast med fiskesene på en stein.
Postet 21.10.10 kl 11:18
Endret: 21.10.10 kl 11:19
Postet 21.10.10 kl 12:14
StigSI det ene karet har de stått et par mnd. I det andre har de stått 3 uker og karet er under innkjøring. GH er på 4 og de står langt fremme i karene. Plantene er bundet fast med fiskesene på en stein.
Da er det mest sannsynlig at planta fortsatt prøver å omstille seg. Når jeg festet mine anubias på greiner og røtter mistet de en del blader, for så å sette i gang med god vekst når de hadde tilpasset seg
Postet 21.10.10 kl 12:16
Lisbeth[QUOTE=StigS]I det ene karet har de stått et par mnd. I det andre har de stått 3 uker og karet er under innkjøring. GH er på 4 og de står langt fremme i karene. Plantene er bundet fast med fiskesene på en stein.
Da er det mest sannsynlig at planta fortsatt prøver å omstille seg. Når jeg festet mine anubias på greiner og røtter mistet de en del blader, for så å sette i gang med god vekst når de hadde tilpasset seg
Oki,takk for det. da tar jeg det helt med ro og ser an utviklingen. Bør jeg fjerne det/de gule blada nå? Eller skal jeg vente til de faller av?
Postet 21.10.10 kl 12:43
Postet 21.10.10 kl 13:46
Postet 21.10.10 kl 13:53
elwaro[QUOTE=StigS]Du bør vente til det har blitt helt gult, da får planten hente ut mineraler av bladet. Men ta det før det begynner å råtne..
Bladene er grønne helt innerst,gule utover og gul/brune ytterst. Betyr dette at de begynner å råtne? Tar jeg av bare bladet eller kutter jeg av hele stilken?
Bare bladet eller også stilken?
Postet 21.10.10 kl 17:38